Очаква се пробивът под Централна гара да бъде завършен месеци след реконструкцията на моста
В последната седмица на март - от 25 до 1 април, трябва да стартираме с прекъсването на движението по Бетонния мост и изпълнението на демонтажни и последващи работи по реконструкцията на съоръжението.
Това обяви инж. Иван Бакалски от Национална компания "Железопътна инфраструктура". По думите му срокът за възстановяването на движението е 6-месечен. Той е фиксиран в договора и дори да се забави стартът, приключването на дейностите трябва да приключат за това време.
"Ще се събори тази стара конструкция, която е в нашия сервитут. Ще се подсилят устоите и ще се прави нова конструкция с един отвор. В момента е с 3", обясни Бакалски. Новият мост ще е повдигнат, за да може безопасно да премине контактната мрежа за влаковете. По тази причина ще се повдигне и рампата от страната на кв. "Кючук Париж".
Първоначално в проекта е било планирано да се разширят тротоарите Бетонния мост за сметка на пътното платното, което да се стесни с 1 метър. След разговори в общината обаче било взето решението габаритите на пътя да останат 9 метра. Широчината на самия мост ще стане 14 метра. "Защото трябва да сложим нормални тротоари, за да поема в бъдеще нормален пешеходен трафик", каза инж. Иван Бакалски.
Той обясни, че финалното решение за затварянето е в ръцете на община Пловдив. Вече обаче були изчистени всички проблеми. "До края на седмицата очаквам да внесем проекта за съгласуване и издаване на разрешение за строеж", заяви Бакалски. НКЖИ и градската управа ще бъдат съвъзложители на проекта, тъй като част от терена, върху който ще се работи, е общински.
Пробивът под Централна гара, който се очакваше да поеме трафика между центъра на Пловдив и район "Южен", докато се работи по Бетонния мост, няма да бъде готов дотогава. От НКЖИ очакват той да бъде завършен в първите месеци на 2025 г., когато реконструкцията на моста трябва да е завършена.