Действат на подсъзнателно ниво, пораждате доверие и постигате успех в професионалните контакти
"Точният човек" е новият специален проект на "24 часа" за професионалния успех, растежа в кариерата, личностното развитие, отношенията на работното място, за добрите практики на работодателите, за новини от HR сектора и мениджмънта, за свободни работни места.
Да убеждавате и да постигате това, което искате, е цяло изкуство. Някои хора сякаш се раждат с този талант, други трябва да положат усилия, за да се научат да бъдат харизматични.
Има няколко трика, с които ще ви е по-лесно да предизвикате доверие у събеседниците си. Те действат главно на подсъзнателно ниво.
Първото условие е вие самите да не се притеснявате при разговора. Така че се самоманипулирайте.
1. Представете си, че шефът, когото молите за увеличение на заплатата, или партньорът, с когото
искате да се споразумеете, е ваш приятел. Това ще ви
накара да се чувствате по-спокойни и по-лесно ще
намирате правилните думи.
2. Когато сте силно притеснени преди важен разговор, дъвчете дъвка. Тази техника вероятно ви се
вижда малко странна, но всеки човек свързва храненето със спокойствие и сигурност. Като дъвчете, мозъкът ви ще реши, че ядете, и паниката ще намалее.
Естествено, преди да започнете разговора, изплюйте дъвката.
3. Контролирайте дишането си. При стрес то и сърцебиенето се учествяват. Като дишате по-дълбоко и
бавно, ще нормализирате ритъма на сърцето, оттам - притока на кръв към мозъка, и ще се почувствате по-спокойни.
При всяка среща началото е важно. Затова трябва
да положите усилия то да е възможно най-приятно.
4. Поздравете събеседника си една идея по възторжено, отколкото е прието за делови контакти. Само една идея, не прекалявайте. Усмихнете се искрено и изречете името му с топло чувство. На него ще му стане хубаво, а и вие се настройвате, че ще изпитате удоволствие от срещата.
5. Контактът с очи винаги работи ефективно, защото поражда доверие. За да омаете събеседника, си внушете, че трябва да определите цвета на ирисите му още щом се срещнете. Така няма да се разсейвате, ще го гледате в очите.
6. Много хитър трик е огледалото на мястото за
преговори. Трябва да е поставено така, че гостите в офиса да се виждат в него. По правило хората винаги се опитват да изглеждат най-добре в огледалото и се стряскат, като съзрат своето ядосано отражение. Това ги принуждава да се държат възпитано и любезно.
Понякога се налага да започнете разговор на публично място.
7. Ловък начин да привлечете вниманието на човек е да взрете се в нещо, което се намира зад раменете му. Щом усетите, че той ви гледа, преместете погледа си към очите му и се усмихнете. Трябва да го направите бързо. Иначе човекът ще се обърне да види какво има зад него, та се взирате така упорито.
В течение на самия разговор можете да си помогнете с хитрини.
8. Ако зададете въпрос, но отговорът е неясен или
не ви харесва, не питайте отново. Просто погледнете събеседника си съсредоточено в очите. Тази техника ще го принуди да влезе в режим на обяснения.
9. Когато някой повиши тон, вие останете хладнокръвни. Престорете се, че нищо не се е случило. В първия момент другият може да се ядоса още повече от вашето спокойствие и липса на реакция. Но ако издържите и този напор, гневът му ще бъде сменен от чувството за вина заради избухването.
10. Когато очаквате шеф, колега или партньор
да ви критикува на заседание, опитайте да седнете до
него. Чисто физическата близост ще го направи по-малко смел и ще се изкаже по-меко, отколкото ако сте на разстояние.
В "Точният човек" - новия специален проект на "24 часа", можете да прочете още:
И с дребни закъснения рушите репутацията си
Ако всеки понеделник ви е черен понеделник
6 конкретни техники да обезвредите 6 типа токсични колеги
Хитрини да се обвиете в харизма за онлайн общуване
Внимавайте, когато шеф или колега изрече "Честно казано"
10 начина да се нахъсате за успех
Как да се отнасяте с фаворита на шефа
10 аргумента пред шефа, като искате по-висока заплата. Сега е моментът