Министърът на транспорта Георги Гвоздейков прекрати поръчката за доставката на 7 нови двуетажни влака. Единствената оферта, подадена от консорциума 7 DDEMU, не отговаряла на условията.
Процедурата беше за доставка на електромотрисни влакове с до 300 места и пълната им поддръжка за 15 г., а прогнозната стойност е 410,52 млн. лв.
Ценовото предложение на консорциума е за 250 млн. лв., или 300 млн. с ДДС.
Офертата беше подадена от германската Vossloh, която всъщност е собственост на другия участник в консорциума - китайската CRRC Zhuzhou Locomotive.
Прекратяването на поръчката бе очаквано, коментираха експерти. Причината - като кандидатът предлага да изработи и достави в България влаковете от 36 до 52 месеца, а в техническите условия на търга срокът е 30 месеца.
От Министерството на транспорта казаха, че ще се преработват условията за поръчката. Те щели да станат базови, както е при търга за 35 електромотриси. Той беше прекратен, а с вече преработени условия отново е в Агенцията за обществени поръчки, чака се съгласуване с Министерството на финансите, за да бъде обявен отново.
На 17 януари пък изтича срокът за подаване на оферти за най-голямата поръчка - тази за 20 едноетажни електрически влака тип push-pull, които да се движат с 200 км/ч. Те трябва да имат минимум 300 седящи места. Прогнозната стойност е 1,2 млрд. лв., а процедурата е чрез договаряне.
Общата прогнозна стойност на всички поръчки за нови влакове е 2,8 млрд. лв., които са безвъзмездно финансирани по плана за възстановяване и устойчивост.
Двуетажен влак на китайската CRRC, която участва в консорциума за доставка на 7 двуетажни влака, който бе отстранен.