На изложенията в Щутгарт и Мюнхен общината ще популяризира освен традиционните морски курорти целогодишни спа- и културни дестинации
Община Варна ще получи от Министерството на туризма 480 000 лева за
два проекта за привличане на германски туристи
Те са разработени съвместно с водещи туроператорски компании и оператора на морските летища във Варна и Бургас “Фрапорт”.
“За първи път от повече от 10 г. дирекция “Туризъм” в община Варна има водеща роля в управлението на проекти. Акцент в бюджета за туризъм тази година ще бъдат международните изложения, проектите и иновативният маркетинг”, каза зам-.кметът Снежана Апостолова.
Първият проект – “Магията на морето”, включва 4 пакета. Основните дейности по него са насочени към реклама на традиционния за Варна морския туризъм. Останалите три ще привличат германските туристи към балнео- и спа услугите, ще популяризират Варна като целогодишна дестинация с акцент върху културния туризъм.
Община Варна ще има свои представители по този проект на най-голямото и значимо туристическо изложение за провинция Бавария. То ще се проведе в Мюнхен през февруари.
Още този месец общината ще участва в най-голямото световно изложение за масова публика за туризъм и почивки в Щутгарт, където ще бъде представен проектът “Варна – дестинация на четири сезона”. В него акцент е различният подход в представянето на морската столица чрез алтернативни пространства за съвременно изкуство и култура и
стимулирането на фестивалния и спортния туризъм
Целта и на този проект е Варна да привлича чужди туристи извън летния сезон.
Всеки от проектите, по които община Варна е бенефициент, е на стойност 400 000 лв., като 40% се поемат от държавата, а останалите 60% - от партньорите.
Още пет общини във Варненска област ще бъдат финансирани за реклама. Това са Аксаково, Бяла, Девня, Дългопол и Суворово.