„Tрябва да се премине към овладяване на умения, базирани на знанията и промяна на цялата изпитна система и да се оценяват уменията, а не наизустеният материал.“ Това коментира по повод ниските резултати от PISA бившият образователен министър проф. Сергей Игнатов.
Според него цялата програма в средното образование е доста натоварена за учениците.
„Този огромен материал, който се излива, трябва да бъде редуциран. Преди време аз бях в Чикаго на среща с българските училища в чужбина и там колегите ми казваха: Вие не може да си представите американците колко са прости. Ние като пристигнахме тук нашето дете в 7. клас учи в американското училище по математика това, което е учило в България в трети. Но аз им казах, че все пак сградите, които се строят от американците са невероятни, а ние една плочка не можем да залепим, на което няма отговор“, каза още той пред bTV.
Според него до 12. клас децата у нас трябва да покрият един материал, който е на средно университетско ниво ниво и успяват не повече от 5%.
„Другите отпадат от образователна система, защото тя е недружелюбна към тях и към възрастовите особености. А това, което се усвоява, няма никакво практическо приложение. Затова в PISA не можем да покажем нищо“, каза още Игнатов.