Нашата идея е да завъртим системата към повече приложност и умения за живота. Забелязахме, че българските ученици се справят много добре със знанията, които са придобили, но не толкова добре с това да ги приложат в реална житейска ситуация. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Наталия Митева по БНТ.
Задачите на Пиза, които са международни признати и използваме като отправна точка, са многокомпонентни и многопластови. Нивата на сложност са от 1 до 8. Това, което е различно от българските задачи е, че не само изследват конкретните знания, а и дърпат предметни връзки между отделните предметите", коментира Наталия Митева.
Тя обясни, че ще се създадат банки от ресурси за учители, чрез които те ще могат да имат достъп до такива тестове и задачи.
"Ще въведем и входни тестове в началото на всяка година за 8 и 9 клас, за да можем да видим къде се намираме още в началото на учебната година и върху какво трябва да се наблегне", каза заместник-министърът на образованието и науката.
По думите й на световно ниво се наблюдава спад на резултатите на учениците в ОИСР.
"Имаме нужда на световно ниво да се преосмисли какъв е смисълът на образованието. Общественото, публичното образование започва да губи смисъла си сред младите хора. Ние трябва да намерим кое ще им помогне да намерят своите кариери", обясни Наталия Митева.