„В приемната в Добрич преобладават жалбите за качеството и цената на ВиК-услугите. На този фон в КЕВР имаше обсъждане за поредното увеличение на цените на водата от догодина, за Добричка област то е 16,12%. Беше представено в КЕВР и становището на омбудсмана, което е категорично против поредното увеличение, средно за страната с 15%. Гражданите основателно поставят въпроса защо поскъпва водата, след като качеството на услугата не се подобрява", заяви Нина Бояджиева, началник отдел „Права на потребителите на административни и обществени услуги",
„Другите жалби, и извън Добричка област, са за спиране на електрозахранването. Обмудсманът смята, че не само лошото време, но и неподдържаната мрежа, са причина за това домакинства да са 5 денонощия бек ток. Получаваме многобройни жалби. Омбудсманът се обърна към Министерството на енергетиката и към председателя на КЕВР с искане да се извърши проверка за поддръжката и експлоатацията на енергийните съоръжения. Обмудсманът смята, че енергийните дружества служебно трябва да изплатят справедливи компенсации, не да чакат потребителите да подават заявления за това", добави Бояджиева.
„Най-често жалбите на гражданите са свързани с комуналните услуги - ток, вода, парно, цена, качество", каза още експертът.„Всяка втора препоръка, дадена по жалба на граждани, на обмудсмана се изпълнява или частично. Когато обмудсманът изпрати препоръка институциите и фирмите започват по-внимателно да гледат дали не са допуснали нарушение, което иначе си мислят, че може да мине", казват още експертите.
„11 са подадените жалби в откритата приемна на експерти на омбудсмана Диана Ковачева в Добрич. Проблемите са най-вече социално ориентирани – за проблеми при пенсиониране, за размер на пенсии, за права децата и на деца с увреждания", каза Новак Новаков, началник отдел „Приемна и деловодство". „Всеки гражданин получи съвет за последващи действия действия, докато от наша страна текат проверки по конкретния случай. Срокът обикновено е 1 месец", добави той. „Има нова система за подаване на жалби до обмудсмана – чрез сайта на институцията. От раздел „Аз съм дете" децата също могат да се обръщат директно към обмудсмана", добави Бояджиева, До момента са проведени 6 изнесени приемни на обмудсмана в страната, предстоят още няколко до края на годината, каза още Новаков.