„Около 20 минути получавах съобщения. Преди да извадя SIM картата си, бяха 200. После пак пуснах телефона си и обстрелването със съобщения продължи. Синът ми разказа, че и някои негови съученици са имали подобен проблем", това разказа Емил Николов, който в сряда се оплака, че е получил над 1000 известия от системата за ранно предупреждаване при бедствия BG-ALERT.
Мъжът е от Павликени и заяви, че телефонът му блокирал.
"24 часа" потърси позицията на фирмата, отговаряща за интегрирането на новата система – ДЗЗД „Сискод". Оттам отговориха, че не са получавали такъв сигнал, а известията вече се изпращат от МВР.
"Произход на устройството, което не е предназначено за българския и/или европейския пазар, проблем в самото устройство или нерегламентирано модифициране на устройството са част от възможните причини съобщението на BG-ALERT да бъде изпратено многократно на едно устройство", каза от ГДПБЗН.
Мъжът отрече и каза, че мобилният му е закупен в България от един от операторите и нищо не е инсталирал като игри на него.
BG-ALERT e предупредителна система за населението за бедствия и извънредни ситуации. Тя се разработва съвместно от МВР и Министерството на електронното управление. Целта ѝ е да уведомява за опасности чрез изпращане на тестови съобщения по телефона.
В съобщението пишеше също „test test“ и имаше препратка към сайта bg-alert.bg.
Оказа се, че служител на фирмата, отговаряща за интегрирането на новата система – ДЗЗД „Сискод“, натиснал грешен бутон.