Фейсбук и Инстаграм умишлено са създадени така, че да пристрастяват младите хора към тях. Това се твърди в съдебни искове, подадени от 41 американски щата, както и окръг Колумбия. Според тях холдинговата компания "Мета" е подвела обществеността, като е спестила какви опасности крият платформите й за младежите.
Според изданието "Уолстрийт джърнъл" компанията съзнателно е продавала продуктите си на потребители под 13-годишна възраст, които нямат право да използват платформите, както по силата на политиките на "Мета", така и на федералното законодателство.
Исковете били заведени след неуспешни преговори за уреждане на спора с главния изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг. И така след съвместно, многогодишно разследване, водено от главния прокурор на Тенеси и демократа Филип Вайзер от Колорадо, Щатите решават да съдят "Мета".
"Откакто започна това разследване, водим динамичен диалог с главните прокурори относно начините, по които Фейсбук и Инстаграм всъщност работят в подкрепа на младите хора", твърди говорител на "Мета". По думите му работещите в компанията са разочаровани от решенията на главните прокурори.
Повечето от щатите са се присъединили към иск, подаден във федерален съд в Северна Калифорния. Някои от прокурорите, сред които този на Тенеси и този на Масачузетс, решили да заведат дела, в които по същество се изтъкват същите аргументи съгласно законите за защита на потребителите.
В делото, заведено от главния прокурор на Масачузетс Андреа Кембъл, се твърди, че "Мета" съзнателно разработва функции, с които да манипулира психиката и съзнанието на младежите, за да се пристрастят към социалните мрежи, с цел увеличаване на приходите на компанията.