Координационният съвет за подготовка на България за членство в еврозоната актуализира Комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на страната към еврозоната, съобщава Министерството на финансите.
В началото си кампанията ще запознае хората с ползите и ефектите от членството в еврозоната. Ще се вземат и мерки за противодействие на всяка дезинформация, която заблуждава и насажда необосновани притеснения в хората от тази важна стъпка за повишаване на стандарта на живот в България. Актуализацията планира фазите на кампанията, като отчита променената перспектива за членството на България за 1 януари 2025 година, добавят се редица нови комуникационни дейности и се променят такива, предвидени в предходната стратегия.
Документът предвижда провеждането на мащабна комуникационна и информационна кампания, която ще запознае гражданите с ползите от въвеждането на единната европейска валута като официално разплащателно средство у нас, със средносрочните и дългосрочните ефекти за страната и с всички практически аспекти, важни за протичане на процеса, чрез предоставянето на точна, достъпна и навременна информация.
Предвижда се кампанията да протече в три фази. Първата фаза ще е насочена към предоставяне на информация за ползите и възможностите за България от присъединяването към еврозоната и за готовността на страната да покрие Маастрихтските критерии. Още на този етап целта е да се отговори на важните за хората въпроси и да се пресекат възможности за разпространяване на спекулации и неверни твърдения по темата.
Втората фаза ще е насочена към практическата информация по приемането на единната европейска валута. Ще се разясни как ще се извършва превалутирането на кредити и депозити, административните стъпки, които трябва да предприемат на юридическите лица, промените в счетоводството, какви са защитните елементи на евро монетите и банкнотите, как ще се извършва двойното обозначение на цените в търговските обекти, къде и как да се подават сигнали при нередности.
Третата фаза ще е много важна за утвърждаването на новата валута след официалното й приемане, както и за повишаване на доверието на гражданите в институциите. Тя ще запознава гражданите с мерките, които държавата предприема за защита на правата на потребителите, предаде БТА.
В комуникационната кампания е планирано да се включат множество институции – освен водещите Министерския съвет, Министерството на финансите и Българската народна банка, в кампанията ще се включат още министерства, Комисията за защита на потребителите, общините, "Български пощи" и др.