Италия подписа споразумение с асоциации на дистрибутори в опит да ограничи цените на основните стоки през последното, четвърто тримесечие на 2023 г., въпреки че последната дума по обвързващите ангажименти ще имат отделните търговци на дребно, информира Ройтерс.
Представяйки т. нар. "антиинфлационен пакт", Мелони заяви, че е "много оптимистично настроена" за резултата от инициативата, като добави, че правителството ще работи за удължаването й след декември.
Франция обяви подобен план миналия месец, изпитвайки затруднения при осигуряването на подкрепа от някои от големите производители от хранително-вкусовата промишленост като "Юниливър" (Unilever), "Несле" (Nestle) и "ПепсиКо" (PepsiCo).
Съгласно сделката с италианското правителство, търговски вериги и малки търговци на дребно трябва да определят кошница от хранителни и нехранителни стоки, за които се прилагат по-ниски цени, като стоките от първа необходимост включват също продукти за грижа за деца и лична хигиена, пише БТА.
Бизнес асоциации, сред членовете на които са производителят на тестени изделия "Барила" (Barilla), на млечни продукти "Гранароло" (Granarolo) и на сладкарски изделия "Фереро" (Ferrero), оказаха известно сътрудничество на правителството, но не дадоха твърди обещания за ограничаване на цените.