• Над 120 млн. лв. инвестира Kaufland България в Града под тепетата
• Близо 1100 са служителите на компанията от район Пловдив
• Kaufland прави отстъпка от 10% на всички пловдивски сметки при пазаруване на празника на града – 6 септември
В началото на I век Пловдив, тогава Филипополис, попада в пределите на Римската империя и бързо се превръща във важен търговски и социален център. Близо 2000 години по-късно именно тук Kaufland оставя сърцето си в България и открива първия си хипермаркет, а после и своята Централна логистична база. Така най-големият ритейлър у нас ежедневно затвърждава максимата, че всички пътища започват от Пловдив (в случая – от пловдивското село Стряма).
Затова не е случайно, че компанията прави своеобразен “подарък” на жителите на Пловдив, намалявайки с 10% всички направени от тях сметки за пазар в пловдивските магазини на празника на града – 6 септември. Единственото условие е да са собственици на картата за лоялност – KauflandCard.
Инвестициите в региона
За своите 17 години в района на Пловдив Kaufland не спира да разширява присъствието си и да инвестира. Общите инвестиции само в хипермаркети в града надвишават 120 млн. лв.
В компанията работят над 1100 служители от Пловдив и региона. Голяма част от тях са заети в най-голямата логистична база у нас – Централния склад на Kaufland, който се намира в пловдивското село Стряма. Освен персонал и инфраструктура, голяма част от партньорите на ритейлъра са местни компании, включително и земеделски производители.
“За нас ключов приоритет е да развиваме дългосрочни и стратегически партньорства с доставчиците ни, като към момента над 87% от тях са български компании. 77 пък от нашите български доставчици са от Пловдив. Те произвеждат над 1000 артикула за магазинната ни мрежа, като над близо 650 от тях достигат до филиалите ни в цялата страна. Убеден съм, че доброто партньорство между нас и родните производители и доставчици добавя огромна стойност към нашия бизнес както по отношение на крайните клиенти, така и по отношение на икономиката в региона. Ние сме стабилен и прогнозируем партньор, който изисква високо качество, но от своя страна предоставя възможности за развитие на своите партньори”, казва изпълнителният директор на Kaufland България Иван Чернев.
Инвестициите в родното производство
Работата с български селскостопански производители е приоритет за компанията и делът на предлаганите в магазинната мрежа плодове и зеленчуци всяка година нараства чувствително. Уникална за българския пазар програма за договорно изкупуване на земеделска продукция осигурява не само пазар на тонове вкусни и свежи плодове и зеленчуци, но дава спокойствие и прогнозируемост на земеделците.
Повече от половината договори за предварително изкупуване на селскостопанска продукция са с производители от Пловдивско.
Програмата стартира през 2019 г. и от началото до момента ритейлърът е изкупил български плодове и зеленчуци на стойност над 103 млн. лв. Само за 2022 г. реализираните в магазините количества са на стойност 32 млн. лв. Плановете на компанията са през настоящата година те да надвишат 38 млн. лв.
Край Пловдив в село Стряма се намира и сърцето на Kaufland – най-голямата логистична база на Балканите, която никога не спира да работи.
Със cвoитe 113 000 кв. м oбщa плoщ Централният склад на водещия ритейлър е най-големият не само в страната, но и на Балканите. Базата работи с последните технологии и постоянно въвежда иновации за подобрение на процесите и условията на работата на екипа.
Складовото пространство е увеличавано няколко пъти през годините, кaтo последната инвестиция е за над 7 млн. лeвa за разширяване на зоната със замразени храни. В логистичния център на Kaufland се поддържат температури от -23 до +23 градуса в различните стокови зони. Годишно в склада се комисионират 1,3 милиона палета към всичките 63 хипермаркета в страната, като над 150 камиона влизат ежедневно в кампуса.
При прием на стоките на място в Централния склад се извършва и ключова част от качествения контрол на продуктите, предназначени за магазинната мрежа на най-големия ритейлър у нас. Специалисти по качеството ежедневно одитират постъпващите артикули и съблюдават за това те да отговарят на критериите за цвят, структура, размер и вкус.
Екипът
От компанията не крият, че зад добрите им резултати стои добре мотивиран и удовлетворен екип. Неслучайно инвестицията в хората е ключов приоритет за Kaufland България. Със своите близо 7000 служители компанията е един от най-големите работодатели у нас. Над 1100 от тях са от район Пловдив, като по-голямата част работят в Централния склад.
Със своите разнообразни социални придобивки, възможности за обучение и кариерно развитие лидерът в ритейла е един от най-атрактивните работодатели у нас, който за пета поредна година печели най-престижния сертификат за най-добър работодател отTopEmployers Institute.
Иновациите и зеленият принос
Наред с иновациите и непрекъснатите подобрения, насочени към по-качествени услуги, които предлага на своите над 1,2 млн. клиенти седмично, Kaufland България непрекъснато разширява социалния си ангажимент към местните общности и околната среда.
Един от ключовите проекти, които компанията реализира в началото на 2023 г. именно в Пловдив, беше откриване на автомати за обратно изкупуване на опаковки от PET бутилки и пластмасови кенове. Пилотният проект обхваща още магазини на ритейлъра в София и Варна, като към него се отчита отгромен и непрекъснато нарастващ интерес от страна на клиентите. Само в двата магазина в Пловдив за първите три месеца от старта му са събрани над 550 000 опаковки.