След лавина от оплаквания и недоволство на пътници, че част от градските автобуси в Пловдив са като пещи, от "Организация и контрол на транспорта" предприеха проверки. От там твърдят, че почти всички от 193-те автобуса, които изпълняват лятното маршрутно разписание по 29-те линии, били с работещи еъркъндишъни.
Единствено по линия № 20 до края на миналата седмица са се движили 5 новозокупени рейса, все още необорудвани с климатици. След многократните санкции и предупреждения към фирмата превозвач и те са изтеглени от движение за оборудване в спешен порядък, а на тяхно място са пуснати климатизирани превозни средства.
„Ако климатикът не работи, вписваме констатацията в пътния лист. Съставяме и констативен протокол, който се подписва и от шофьора. За последния месец само двама са отказали да подпишат, защото и шофьорите искат да работят при нормални условия. За всяко констатирано по законоустановения ред нарушение налагаме санкция в размер на 300 лева“, коментира заместник-кметът по транспорт Тодор Чонов.
В момента общината работи по 3 договора с превозвачите. В най-стария от тях – от 2016 г., е регламентирано, че през лятото климатиците в автобусите трябва да се пускат при външна температура над 28 по официални данни на Националния институт по метеорология и хидрология.
Според договорите от 2018 и 2021 г. температурата в салоните на автобусите целогодишно трябва да е между 18 и 25 градуса, така че абсолютно винаги да се осигурява комфортът на пътниците.
В много от новите автобуси климатиците се регулират автоматично – при 25 градуса се включват, а при 18 градуса се изключват сами. И това не зависи от шофьорите.
Чонов подчерта, че инспекторите на „Организация и контрол на транспорта“ проверяват не само климатиците, а и дали се изпълняват всички останали клаузи, включени в договорите с фирмите превозвачи. Само за миналата година са наложени близо 1 млн. лв. санкции, които се удържат от общинската компенсация за градски транспорт.