Вече ще се бутат в пешеходните зони, а фирмите се задължават да ограничат скоростта им до 5 км./ч
Тротинетките в София ще се движат с до 25 км/ч. Тези промени в Наредбата за организация на движението бяха приети от Столичния общински съвет.
Те вече няма да могат да се движат по тротоари и зони за пешеходци. Докато управляват тротинетките водачите няма да могат да използват мобилен телефон.
Гражданите ще могат да бутат превозното си средство на собствен ход, като Столичният общински съвет ще задължи операторите да ограничат скоростта до 5 км/ч в зоните, където е забранено движението. Тези зони ще светят в червено. Забранява се паркирането по широки пространства, като паркове, градини, детски и спортни площадки, зелени площи, спирка на градския транспорт.
Водачите под 18 г. трябва да са задължително с каска. За нарушителите са предвидени глоби. За гражданите нарушители санкцията е 50 лв., ако паркират неправилно или карат в забранени пространства.
В Барселона, когато карате колело пиян ви спират и ви взимат книжката, аз в София не съм видял такова нещо, каза Симеон Ставрев от ДБ. Той е категоричен, че трябва да има достатъчно велоалеи и работата на парче само влошават нещата. От ДБ са категорични, че въвеждането на санкции е вид рекет.
Аз не съм против въвеждането на ред, защото хаотичното придвижване. Методът с въвеждането на забрани е ней-лесният и първият ви вариант, когато трябва да се справите с проблеми, вместо да се строи веломрежа. Сегашната е опасна, несвързана и в голямата си част неизползваема. И вместо да се всички заявки за екологичен транспорт, вие просто забранявате. Абсурдно е ограничението от 5 км/ч, защото това било толкова ниска скорост, че човек нямало как да се движи с нея и щял да слезе и да си я бута. Ами по-добре просто забранете човек да се движи с нея, отколкото да слагате подобен тип ограничения. В Париж преди референдума е имало 15 хил. тротинетки срещу 2 хил. в София и нормално там да са по-крути мерките, каза независимият общински съветник Борис Бонев. И попита защото не се вземе пример от френската столица за въвеждането на повече пешеходни зони и велоалеи.