- На мокър асфалт 18-годишният шофьор изпреварвал колона от автомобили на пътя Приморско - Китен, когато колата му поднесла и ударила челно софийски джип
- Общо 5-има са ранени, двама са с опасност за живота, пострадало е и 12-годишно дете
Минути преди да стигне до мястото на мечтаната цяла година ваканция, едно софийско семейство остана на пътя между Приморско и Китен, заклещено между ламарините на колата си. В същия миг едно друго семейство загуби завинаги своето 18-годишно момче.
С едва 4 месеца стаж зад волана младежът се качил на мощно БМВ и на мокър асфалт с безразсъдна маневра тръгва да изпревари колона от автомобили. Секунди по-късно той умира на място в челния удар, а още 5-има от двата автомобила са ранени. Между тях и 12-годишно дете.
Тежката катастрофа около 10 часа в понеделник блокира за часове трафика по Южното Черноморие.
Загиналият младеж от Долна баня бил зад волана на БМВ 330 със софийска регистрация, а с него пътували две момчета, на 17 и 18 г. Младият шофьор
не се съобразил с мократа настилка
от падналия дъжд и предприел рисково изпреварване на колона в посока от Китен към Приморско.
Заради несъобразената скорост и хлъзгавия асфалт колата поднесла и се забила челно в насрещно движещ се джип “Нисан Навара”, също със софийска регистрация. В него било семейството с дете.
18-годишният шофьор издъхнал на място, а двамата му спътници пострадали тежко. Ударът бил толкова силен, че изхвърлил джипа върху мантинелата.
Жената, която е на 46 г., останала заклещена и се наложило екип на пожарната да реже смачканите ламарини, за да я извади. Тя е откарана в реанимацията на УМБАЛ в Бургас в много тежко състояние и с опасност за живота.
50-годишният й съпруг се отървал с по-леки наранявания, а 12-годишното им момиченце е със счупен крак.
Двамата младежи от беемвето са с тежки травми
17-годишният е в реанимация, също с опасност за живота, а другият е в отделението по ортопедия.
По непотвърдени данни пострадалото семейство пътувало за лятната си почивка към един от къмпингите на юг от Приморско.
В багажника на колата им имало палатка и други вещи за къмпингуване.
Близо 5 часа главният път между Приморско и Китен остана затворен, а трафикът се отклоняваше по стария - между ММЦ - Приморско, и Китен.
Жестоката катастрофа предизвика много коментари в социалните мрежи, които отново повдигнаха темата за младите и неопитни водачи с мощни автомобили. (Какви промени въвеждат при изпита за книжка - виж карето по-долу.)
“Не знам дали и това е част от причината, но точно там при обилен дъжд на пътя се задържа вода, която прави аквапланинг. Основна причина обаче си остава скорост, неспазване на правилата и липсата на опит. Жалко за младия човек”, пише Стоян Василев от Приморско.
Заради друга катастрофа също в понеделник за няколко часа бе затворен и пътят за Созопол преди Крайморие.
“След удар между лек автомобил и микробус превозните средства се бяха завъртели така, че препречваха двете пътни ленти. За щастие, инцидентът се размина само с материални щети”, коментира говорителят на Областната дирекция на МВР Цветелина Рандева.
От Пътна полиция призоваха шофьорите, тръгнали към курортите по Южното Черноморие, да карат внимателно и да не се поддават на напрежението, предприемайки рисковани маневри.
От началото на юли трафикът към морето е много интензивен и често се образуват колони
Ден преди кървавото меле край Приморско друг младеж с малък опит зад волана изхвърча от пътя между Созопол и ваканционното селище Дюни край разклона за къмпинг “Каваци”.
19-годишният водач на “Пежо 307” от София не преценил добре ситуацията и движейки се с висока скорост, не успял да овладее колата. Той се отървал само с уплаха, а спътникът му, на 22 г., получил леки наранявания.
Клипове с рискови ситуации влизат в изпита за книжка, навигация ще задава маршрута при кормуване
Два видеоклипа с рискови ситуации на пътя стават част от теоретичния изпит за шофьорска книжка, съобщи в понеделник зам.-министърът на транспорта Димитър Недялков. Той и шефът на “Автомобилна администрация” Бойко Рановски представиха промените в обучението на водачи.
“Основна разлика между младия неопитен шофьор и опитния е скоростта на реакцията. С въвеждането на тези клипове целим да бъдат по-добре подготвени шофьорите, тъй като все още нямат толкова практически опит”, посочи Недялков.
Клиповете са с продължителност 15 секунди и са част от листовките, които се решават. Кандидат-шофьорът има право да пусне три пъти всяко филмче. Ако отговори веднага след първото гледане, повече няма да може да го пуска.
В клиповете са заснети различни ситуации - как да се навлезе в кръстовище, движение в тунел, пътища в ремонт, с преминаващи пешеходци, минаване в близост до спирка или спрял автобус, движение по магистрала, в сняг или дъжд.
Има и с мотоциклетисти и велосипедисти, които задминават автомобил.
Втората промяна в изпита е, че при кормуването маршрутът ще се задава с навигация, а не от изпитващия. Ще се определят началната и крайната точка на движение, а системата сама начертава пътя, който трябва да се измине за 25 минути.
Указанията се съобщават и гласово. Ако за втори изпитван се дадат същата начална и крайна точка, системата ще начертае нов маршрут.
Една от малкото опции да се намеси изпитващият е, ако някъде има протести, ремонт, катастрофа или други непредвидени препятствия. Тогава, ако системата покаже, че трябва да се завие надясно, а изпитващият види проблем, може да насочи кандидата в друга посока.
Системата ще му преизчисли маршрута наново до крайната точка. С навигацията се цели да се минимизира субективният фактор, при който човек задава маршрута, и така да се улесни или затрудни кандидатът.
Все пак има изисквания изпитваният да мине през кръстовище, покрай спирка на обществения транспорт, край учебно заведение, ако има в района, през светофарна уредба и през кръгово, както и да направи определен брой леви и десни завои.
По време на шофирането изпитващият ще отбелязва на таблет грешките, които е допуснал кандидатът.
На този етап промяна в броя на часовете за обучение не се обсъжда, но занапред ще бъдат регламентирани часове за шофиране в населени места и извън тях.
Ще има задължително шофиране по автомагистрала, скоростен път, първокласен път с интензивен трафик. (24 часа)