Днес се навършват 40 дни от смъртта на Ани и Явор, които бяха пометени от 18-годишен шофьор на булевард "Сливница". Според данните на Столичната община шофьорите, които ползват булеварда като скоростна отсечка вече са по-малко. Това поне показват данните от наскоро поставените радарни табла. Тази вечер на булеварда се събраха отново близки и приятели на Ани и Явор, за да почетат паметта им.
В памет на два загубени живота и тази вечер се събраха хора на бул. "Сливница". Те запалиха свещи и оставиха цветя на мястото, където Ани и Явор бяха пометени от колата на 18-годишния Адриан. Хората продължават да настояват за реални мерки срещу войната по пътищата.
Още преди дни те заявиха, че искат и среща с новия министър на вътрешните работи. Готови са да да отправят чрез депутати питания от парламентарната трибуна за пътната обстановка и необходимите превантивни мерки срещу катастрофите, които отнемат животи. Пътната отсечка, където Ани и Явор загинаха, днес изглежда по-различно, тъй като са монтирани нови съоръжения.
Ограничители, мантинели, пешеходни острови, ново осветление и радарни табла. Това са част от новите съоръжения в района на пешеходната пътека, където Явор и Ани загубиха живота си. Според Столична община монтирането им дава ефект.
Димитър Петров - директор на Дирекция “Управление на трафика”: “Реално имаме добри първоначални данни, защото буквално от две-три седмици са сложени тези елементи, които показват, че всъщност нарушителите, които се движат с много висока скорост, имам предвид над 70-80 км/ч драстично са намалели. В момента са единици, а преди това бяха стотици.”
Хората обаче се питат трябваше ли да стане трагедия, за да се вземат мерки и настояват за още по-строги правила срещу нарушителите:
- Трагедия, за съжаление. Виждате мантинелата, ограничено е, знаците вършат работа.
- Първо трябва книжките, които се дават на хората, които ще карат коли, изпитите им да бъдат по определен начин, който в бъдещето да не позволява това, което сега става по пътищата.
Дали ефектът от новите мерки ще е дълготраен - експертите са скептични, предаде БНТ.
Георги Гълъбов - експерт в Института за пътна безопасност“: "Рискът, който бе ограничен от извършване на неправилно изпреварване с поставяне на физическа мантинела, мога да кажа най-просто, че създава предпоставка за друго ПТП, тъй като в насрещното движение не би трябвало да има автомобили, но в случай на верижна катастрофа, тя може да бъде заобиколена по този начин.”
Колко всъщност са нарушителите и къде най-често натискат газта? В помощ за намирането на отговор са табла като това, което е монтирано в района на катастрофата. То засича скоростта на преминаващите коли, а данните общината дава на "Пътна полиция".
Димитър Петров - директор на Дирекция “Управление на трафика”: “В момента сме поръчали пет броя камери, които са т. нар. Триноги. Те са преместваеми, изцяло по спецификация на "Пътна полиция", които ще бъдат дарени на Пътна полиция. Всъщност една от камерите ще бъде буквално използвана като стационарна на бул. “Сливница” в района на това тежко ПТП.”
Георги Гълъбов - експерт в Института за пътна безопасност“: "Нещото, което с колегите ми от Института за пътна без опасност настояваме от години наред е следното - фокусът да не бъде само и единствено върху водачите, фокусът да бъде върху транспортната система, нейният доставчик и неговите отговорности, а не само на единицата.”
От Столична община заявиха, че ще продължат да следят пътната обстановка по “Сливница” и при необходимост ще въведат допълнителни мерки.