- В 28-те магазина на търговската верига могат да бъдат открити над 20 вида морски артикула в общо 10 града
- Ритейлърът отчита все по-нарастващ интерес към витрините за риба с обслужване
Kaufland провежда 6-степенен контрол на качеството на прясната риба, която се предлага във веригата. За миналата година отчитат продажба на над 1.3 млн. кг. риба, рибни и морски дарове. Оказва се, че след най-търсените риби у нас е ципурата, водена от скумрия, а на трето място е пъстървата.
Това съобщи изпълнителният директор на Kaufland Иван Чернев в сряда на втората публична дискусия „Нека поговорим за качеството на храната“, посветена на рибата, рибните и морски изделия, на която специален гост беше проф. Стефан Драгоев, ръководител на катедра „Технология на месото и рибата“ в Университета по хранителни технологии – гр. Пловдив. Модератор на събитието беше дългогодишният журналист и експерт по темите, свързани с качеството, Биляна Гавазова.
Той представи данни, свързани с потребителските нагласи на клиентите на веригата, според които интересът към рибните продукти нараства чувствително всяка следваща година. „Инвестицията в разнообразния асортимент на рибните ни витрини е инвестиция в доверието на клиентите ни“, подчерта още Чернев.
Всъщност продажбата на риба, не е толкова лесна задача, особено постоянното поддържане на прясна във витрините.
Изисква се строг контрол и постоянна проверка на качеството. За целта от Kaufland внимателно подбират доставчиците, извършват строг контрол още при приема на продукцията в хипермаркетите, както и следят стриктно продуктите да отговорят на техните изисквания - форма, размер и визия.
Температурата е едно от най-важните качества, за да се поддържа рибата прясна и с хубав цвят. Затова тя се измерва още при доставянето на продукцията, както и градусите в помещението, в което тя ще се помещава. Ледът, който се използва във витрините се сменя всяка вечер, а самият той се прави на място.
"Имаме уред, който произвежда леда на място. Качеството му се гарантира с лабораторни изследвания. Всяка вечер махаме леда, който е бил през деня, изчистваме витрината и на сутринта се зарежда нов лед с нови и свежи продукти. Това е изключително важно, а много малко търговци го правят", обясни Чернев.
Той посочи, че това да успяваш да продаваш риба и то на толкова високо ниво, с такова качество, означава да си шампион номер 1.
От свое проучване, веригата установила, че българина търси риба целогодишно, именно затова от Kaufland държат да се поддържат разнообрази видове, които винаги да бъдат свежи.
Проф. Драгоев изброи няколко критерии, по които да се следи това.
Очите на рибата трябва да са чисти, изпъкнали, като роговицата е полупрозрачна, а зениците - черни. Плътно прилепнали хрилни капачета с светлочервени хриле с прозрачна слус без мирис. Коремната част не трябва да е издута, а месото чисто, плътно, с характерен мирис на прясна риба. При разрязване да не се забелязва почервеняване около гръбначния стълб.
Плавниците трябва да са добре оформени, недеформирани, изпъкнати, без разкъсвания на ципата, а миризмата задължително да е приятна, характерна за дадения вид риба и на водния басейн, който обитава. Именно това са качествата, които следят стриктно от веригата при получаване на продукцията.
От Kauflad отбелязаха, че шарана вече не е най-купуван. Ципурата, лаврака и фагри са го изместили, а скаридите също се налагат като едни от най-търсените у нас.
Различните райони из страната имали различни предпочитания - по морето се търсели скариди, в София ципура. Например в магазин на Kaufland в София се купува най-много риба като количество, а във Варна пък се намира хипермаркетът с най-голям клиентски интерес към рибните продукти като цяло.
Посетителите, които избирали риба в Kaufland, обръщали внимание на няколко неща - цена, качество, свежест и разнообразие. Затова от веригата наблягат много на доброто качество съчетано с винаги прясна изложена продукция.
За максимално улеснение на клиентите, Kaufland България предоставя прясната риба от витрината с обслужване в специална рециклируема опаковка от алуминиеви нишки, която гарантира до 4 часа температурно предимство при съхранението на продуктите.
Преди да се предадат на клиента, опаковките се запечатват машинно, така че да се обезпечи максимално хигиената на продуктите. Безплатно за всички клиенти на веригата на всяка рибна витрина с обслужване се извършват допълнителни услуги като филетиране или предварителна поръчка „по каталог“.
В края на събитието Иван Чернев обяви предстоящ старт на видеопроект посветен на качеството с дългогодишния журналист, експерт по темите, свързани с качеството, Биляна Гавазова. Първото видео от поредицата предстои да бъде пуснато следващата седмица.