2018 хлапета взеха участие в проведеното на днес класиране за прием в детските градини и ясли в Пловдив. За това информираха от общината. 1225 бяха кандидатите за 981 места 981. От тях 200 за яслените групи, 496 за първа възрастова група, 164 за втора, 59 за трета и 62 за четвърта възрастова група.
За яслите се класирани 200 деца. При кандидатстващи 628 за първа възрастова група са класирани 373 деца. Останалите незаети места за първа група са 123, тъй като не съвпадат с предпочитанията на родителите. За втора възрастова група от желаещите прием 70 деца са класирани 48, а за 5- и 6-годишните деца от участващите в класирането 95 деца са класирани 35.
За класираните деца е важно да бъде спазен срокът 12 юни включително, до който родителите трябва да подадат документи за записване в детските заведения, в които са приети.
На предстоящите класирания се очаква да има допълнителни места за първа възрастова група след гласуване в Общински съвет-Пловдив на предложението за увеличаване на броя на децата в група до 28.
За яслените групи ще бъдат обявени значителен брой места за предвидените класирания през юли, август и септември. Местата там ще се освободят, след като 3-годишните деца постъпят през септември в детските градини. Така ще бъдат осигурени с места в детските ясли и желаещите прием от тази възрастова група.
Следващото класиране е на 22 юни. Свободните места за него ще бъдат обявени в срок до 13 юни вкл. Крайният срок за подаване на заявление онлайн е 20.06.2023 г. За тези, които използват помощта на директорите, срокът е 19 юни.
Постъпването на родените през 2017 и 2018 г. деца през учебната 2023/2024 г. в подготвителни групи е задължително, съгласно нормативните разпоредби. За 5- и 6-годишните деца освен групи в детските градини, родителите могат да изберат и групи в общинските училища на града. Там функционират както полудневни, така и целодневни групи. Информация за училищата, в които има такива групи, може да бъде намерена на сайта dz-priem.plovdiv.bg в раздел „Групи в училищата“. Записването в тези групи е на място в училищата и не е обвързано със системата за прием в детските заведения.