Преасфалтират кръговото около паметника на Васил Левски
Сериозно затруднение за трафика в центъра на София ще има от сряда. Заради три ремонта движението на автомобили в сърцето на столицата ще бъде почти блокирано.
От 10 май започва преасфалтиране на кръговото кръстовище около паметника на Васил Левски. Ще се работи на два етапа, без да има цялостно затваряне на движението, обясни зам.-кметът по строителството Ангел Джоргов. Всеки един от етапите ще продължи около 7-8 дни. Ремонтът е част от реконструкцията на централната градска част, а изпълнител е “Трейс”.
Затруднение в центъра ще има и заради изграждането на северния тротоар на бул. “Цар Освободител”, което също започва от сряда. Той ще е между сградата на БАН на ул. “15 ноември” и ул. “Раковски”, като едната лента за движение ще бъде стеснена. Там,
в посока Люлин ще има една лента за движение
Предвидено е да бъдат изградени нови тръбни мрежи, осветление и настилки с гранит. Продължава и ремонтът в карето между ул. “Московска” и бул. “Цар Освободител” и между бул. “Васил Левски” и ул. “Раковски”.
Пак в сряда започва и ремонтът на ул. “Народно хоро” в участъка от ул. “Иван Радоев” до ул. “Буземска”. Ще се изградят нова канализация, водопроводи, тръбни мрежи, осветление и пътна настилка. До 10 дни ще започне и изграждането на ул. “Народен герой” в “Овча купел”.
Големи задръствания и мъчително придвижване причинява и продължаващият ремонт на релсите на трамвай №5. Работите стигнаха до участъка между бул. “Никола Петков” и началото на “Княжево”, който е само около километър. Но тъй като тежката техника няма откъде другаде да влиза, тя използва лентите за движение по самия бул. “Цар Борис III” и това създава огромни трудности. Този участък дори извън час пик се изминава за не по-малко от 15 минути. Още по-лошо ще стане до 2-3 седмици, когато започва ремонтът на участъка в “Княжево”, където релсите са на самата улица. Според източници на “24 часа” от строителния бранш намерението е
трафикът в посока към Владая и Перник да се премести навътре в кв. “Княжево”,
защото пътното платно ще е заето от тежка техника. Ще има само една лента в обратната посока вместо сегашните две.
От друга страна, няколко километра в западна посока същият път от вчера се стесни с една лента заради започнал ремонт. В продължение на около 200 метра на излизане от Владая започна подсилване на склон заради старо свлачище, което заплашваше пътя. Там колите, движещи се в посока към столицата ще влизат за около 200 метра в насрещното платно, а в обратната посока трафикът ще разчита на една лента вместо на досегашните две. В делнични дни на това място рано сутрин се минава много трудно.
Влизането в столицата от западна посока няма да търпи промени това лято само по магистрала “Струма”. Тя обаче е неудобна, ако крайната цел е южната дъга на околовръстното, защото удължава пътя с 9 км. Така трафикът в един момент стига до същото кръстовище на булевардите “Никола Петков” и “Цар Борис III”, което заради ремонта на трамвайната линия е стеснено.
Продължава строежът на пробива на бул. “Филип Кутев” при Зоологическата градина. През есента булевардът трябва да бъде готов, съобщи още зам.-кметът. Това са 1,2 км напълно нов булевард, ключова част от третия градски ринг, който ще помогне за чувствително разтоварване на трафика в южните квартали. С изграждането на липсващите участъци от бул. “Ф. Кутев” и бул. “Т. Каблешков” ще се свърже бул. “България” с бул. “Г. М. Димитров”. В целия участък се резервира и трасето за изграждане на трамвайна линия.
През лятото трябва да започне и работа по пробива на бул. “Т. Каблешков”. До месец ще бъде избран изпълнител за ремонта на бул. “Копенхаген”, който се очаква да започне през лятото, съобщи още Джоргов. Продължават строителните дейности по ул. “Кукуш”, “Чепинско шосе” и “Ломско шосе”. В момента
текущи ремонти пък има на 25 локации в София
Джоргов апелира гражданите да карат внимателно и да спазват ограниченията за скорост заради катастрофата в района на кръстовището на бул. “Сливница” и ул. “Русе”, при която загинаха двама души. Той напомни, че с изключение на няколко булеварда в града ограничението на скоростта е 50 км/ч. В района на катастрофата не можело да бъде сложен “легнал полицай”, или друг вид ограничители, защото има светофар и не се позволява поставянето на неравности за ограничаване на скоростта.