Наред с овладяването на четенето и писането ще придобиват и емоционална грамотност
Формиране на емоционално и социално умение е новият учебен час, който се въвежда да първокласници в ОУ "Димитър Толев" в Пловдив, съобщи директорката Ирина Чолакова. Според нея наред с овладяване на четенето, писането и началната математическа грамотност бъдещите първокласници ще придобиват социална и емоционална грамотност. Въвеждането на новия факултативен учебен час е пилотен проект на училището и ще присъства в раздел В на учебния план като допълнителна подготовка.
Педагогическият екип на училището е установил изключителната важност на стимулиране и развитие на емоционалната интелигентност на учениците и то в начален етап, от самото начало на постъпване в училище.
"Възрастовите особености на малките ученици са благоприятна основа за по-успешното усвояване на компетентности, насочени към емоционално и социално развитие на детската личност. С постъпването в училище, животът на детето придобива нова организация, при която трябва да се усвоят знания, да се формират умения и определени личностни качества. И в този процес значението на емоциите е от особена важност", сочат наблюденията на Йорданка Димитрова, педагогически съветник и автор на учебната програма, по която ще се случва социално-емоционално учене.
Според нея децата често се сблъскват с проблеми, поради неспособността си да разбират чувствата си и тези на другите, да овладяват негативните си емоционални състояния, да изграждат гъвкавост по отношение на реакциите си при настъпване на обрати в емоциите при адаптиране в новата среда. Всичко това рефлектира в образователните им резултати и постижения по всички учебни предмети.
Първокласниците ще усвояват и прилагат ефективно знания и умения, необходими за разбирането и управлението на емоциите, за изпитването на емпатия и показване на загриженост към другите, за създаването и поддържане на позитивни взаимоотношения и отговорното вземане на решения.
"Това е превантивна и последователна мярка за създаване на позитивна образователна среда без елементи на каквато и да е форма на агресия. Когато успоредно с формирането на ключовите компетентности по отделните учебни предмети се работи и за формиране на социално-емоционална компетентност и емоционална интелигентност, работим за добавената стойност на образованието и подобряване качество на обучение.“ – аргументира се директорът Ирина Чолакова.
ОУ „Димитър Талев“ е със статут на иновативно училище с иновативни елементи по отношение на организацията на обучението и използване на нови методи на преподаване.
За поредна учебна година в обявения на сайта на училището план-прием, е определен прием на шест паралелки в първи клас.