Електрическите автомобили също могат да се повредят и когато това стане, тегленето от друг автомобил не е опция, разясняват специалистите от хърватския автоклуб.
Естеството на електрическото задвижване е различно от това на бензиновия двигател. Въртенето на колелата означава генериране на електричество, а тъй като скоростната кутия няма класическа неутрална, има опасност от повреда.
Въпреки че трансмисията на електрически автомобил има неутрална позиция, тя е предназначена само за освобождаване на спирачките, така че в случай на повреда автомобилът да може да бъде преместен само няколко метра за транспортиране с камион за пътна помощ.
Има голяма вероятност също така серво спирачният механизъм да не работи при теглене, а като добавим към това и голямата маса на електрическия автомобил, е ясно, че превозното средство ще бъде трудно за спиране.
В този случай имаме електрическо сервоуправление, което е неуправляемо без електричество.