Общината е понижила изискванията към кандидатите
Нова обществена поръчка за внедряването на електронната система за управление градския транспорт в Пловдив беше обявена, след като през февруари Върховният административен съд реши, че критериите са ограничителни. Проектът е на стойност над 14 млн. лв. с ДДС и след като ВАС уважи жалбата на форма “Телелинк Бизнес Сървисис”, зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов заяви, че условията ще бъдат коригирани.
В предишния проект се търсеше изпълнител, който в последните 3 години е въвел поне една система за електронно таксуване на пътници, като документацията гласеше, че той трябва да е оборудвал не по-малко от 350 превозни средства в един град или община. В момента броят им е намален на 250. Дискриминационният критерий електронните плащания да се извършват от български мобилни оператори също е отпаднал. Оригинално в условието беше записано и че по този начин трябва да са таксувани 300 000 пътници седмично, а сега изискването е 2 пъти по-ниско.
От общината са преработили и критериите, с които магистратите не са имали проблем. Вече е необходимо кандидатите да са продавали онлайн или по банков път 50 000 превозни документи, а не 70 000.
Останалата част на обществената поръчка е същата като преди. Победителят в конкурса ще достави машини и софтуер за продажба на билети в автобусите, за контрол на пътниците и за паркиране. Автомобилите от обществения транспорт ще бъдат оборудвани и със система, която да ги следи в реално време, за да бъдат таблата по спирките абсолютно точни.