„Бизнесът, който прилага природосъобразни технологии, използва по-малко природни ресурси и енергия и минимизира отпадъците и емисиите в околната среда, на практика печели от това, защото спестява нарастващите разходи за третиране на отпадъците и високите цени на първичните природни ресурси“. Това каза зам.-министърът на околната среда и водите Ренета Колева вчера вечерта при връчването на годишните награди за отговорен бизнес за 2022 г. на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ).
Ренета Колева подчерта, че в изпълнение на стратегическа цел на правителството за подобряване на бизнес средата и развитие в посока към зелена икономика, Министерството на околната среда и водите насочва усилията си към интегриране на екологичните политики във всички сектори на икономиката. „Щастлива съм да споделя, че много компании и браншови обединения намират своето място и полагат усилия за провеждането на тази политика. Приветствам усилията ви, защото желаната промяна към зелена икономика може да се случи само в единодействие с бизнеса“, заяви зам.-министърът. Тя връчи наградите в категорията „Инвеститор в околната среда“ като с първо място беше отличен проектът на „Био България/ Хармоника“ – „Чиста Струма“. На второ място са класирани проектите на три компании. „Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България“ получи награда за „Моят зелен град“. „Девин“ беше отличена за проекта „Биоразнообразието – стратегическа цел за оцеляване и устойчиво бъдеще“, а „TELUS International България“ за проекта „Пчелар за един ден“. Трета награда получи Foodobox 2021 за проекта с мобилно приложение, което позволява да запазим кутия, пълна с храна, от определени търговски обекти като ресторанти, сладкарници, кафенета, пекарни, супермаркети и други. Храната в кутията е останала в излишък и е напълно годна за консумация. Цената на една кутия е с поне 40% по-малко от редовната.
Президентът Румен Радев връчи наградите в категория „Инвеститор в обществото“, гости на церемонията бяха министърът на образованието и науката Сашо Пенов, зам.-министри, представители на бизнеса от различни браншове. Общо 134 корпоративни инициативи на 86 компании се състезаваха в юбилейното 20-то издание на националния конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчиво развитие и многообразие.