Нелегалните мигранти стават все по-дръзки. Шофьори на ТИР-ове, които пътуват от Турция и Гърция и излизат през Дунав мост при Русе, се оплакват, че често се случва незаконно влизащите в страната ни да се скриват тайно в камионите.
По информация от "Гранична полиция" на пропускателния пункт през миналата година са заловени 388 мигранти, повечето от кюрдски произход.
Освен километричните опашки, на които са принудени да чакат, шофьорите на камиони са поставени и пред друго изпитание. През последната година се увеличава броя на мигрантите, които се укриват в товарните помещения на ТИР-овете, без знанието на водачите. На Юксел Хасан няколко пъти му се е случвало да открива в камиона си нелегални бежанци, но извън България.
"Имало е случай, когато отида до фирмата, тогава разбирам, че отзад има хора. Отварям и те си слизат. Това е ставало в Гърция. Те са се качили от Гърция и са мислели, че пътувам за Италия най-вероятно, а пък аз разтоварвах в Гърция и там ги свалих. Те няма как да знаят за къде пътува камионът", заяви пред БНТ Юксел Хасан.
Украинецът Пьотър Петрович има 28 години стаж зад волана. Споделя, че винаги е нащрек, когато спира на някой паркинг.
"Влизат в камиона, като разрязват платнището и създават на водача проблеми с полицията. Те наблюдават шофьора, а той трябва да наблюдава камиона си, но проблемът е, че това не е възможно през цялото време. На водача му се налага да отиде до тоалетна, да зареди гориво. Аз например през нощта спирам камиона си където има камери или на осветени места, макар да съм чувал, че и там се случва да счупят пломбите и да влязат", допълни Пьотр Петрович.
Според шофьорите на нелегалните бежанци някой им помага, за да влязат незабелязано в камиона.
"То отзад е отворено, отварят и явно някой след тях затваря, защото не може отвътре да се затвори. Някой ги качва и после затваря вратата и то трябва да е такава стока, че да може да се скрие някъде", коментира Юксел Хасан.
По думите на шофьорите рядко се случва мигранти да се качат в камион на територията на България.
Водачите на камиони имат връзка помежду си чрез радиостанции и си разменят информация къде е опасно да се спира. Но настояват за по-засилен контрол по граничните пунктове.