Заложиха изграждане на трамваен транспорт
Планираната градска железница няма да облекчи Пловдив, защото не минава през кварталите, а отсичайки кв. "Христо Смирненски" отива на гарата. Няма кой да се качи на нея. А се искат 330 млн. лева.
Това заяви съветникът от "Алтернатива за Пловдив" Николай Радев при разглеждането на плана за развитието на Пловдив до 2027 г. Преди ден областният управител Ангел Стоев обяви, че бъдещата железница щяла да има 13 спирки. За нея се говори от десетилетия и имаше плах опит да бъде пусната при управлението на кмета Спас Гърневски, но тогава влаковете вървяха чисто празни.
"Просто не върши работа на пловдивчани. Дори и до Английската гимназия няма да ходи", каза Радев, който е директор на елитното училище. Стефан Послийски от ВМРО смята, че тя по-скоро ще обслужва съседните общини, отколкото Пловдив, тъй като ще стига и до летището.
Съветничката от "Демократична България" Добромира Костова му опонира. И посочи, че градската железница ще има спирки по бул. "Копривщица". А вторият й етап предвиждал да се изградят релси и да минава през кварталите на Пловдив. "До "Захарна фабрика" е планирана спирка, така че ще обслужва и учениците от езиковите гимназии", посочи Костова.
Ясен Михайлов от ГЕРБ адмирира железницата и смята, че бул. "Копривщица" ще бъде разтоварен.
А Слави Георгиев настоя Пловдив да има трамваи. Зам.-кметът Стефан Стоянов му припомни, че първите идеи за трамваен транспорт са от 30-те години на миналия век.
При приемането на плана се разрази остра дискусия. "Този мандат се характеризира със започнати и недовършени обекти", коментира Николай Радев и даде пример със зоопарка.
Добромира Костова смята, че той трябва да се довърши. "Съгласен съм с вас", подкрепи я Здравко Димитров.
В крайна сметка с 43 гласа се прие да бъде заложен трамваен транспорт в Пловдив, само той можел да реши проблема с трафика. Авторът на предложението Слави Георгиев определи това като победа, за която се е борил 3 години.