При сблъсъка загинаха 46 души, а над 80 бяха ранени
Аудиозапис на последните секунди от разговора между машиниста на катастрофиралия влак и началника на гарата разпространи гръцката медия "Прототема".
Машинистът: Лариса, чувате ли?
Началник гара: С номер 47 минавате покрай червения изходен светофар до новия входен светофар на Парос.
Машинистът: Василий, тръгвам ли?
Началник гара: Тръгваш, тръгваш. Готово, на добър час! Хайде, на добър час!
Локомотивът на пътническия влак беше вдигнат с кранове около обяд на 2-ри март. На място продължават да работят около 200 души – пожарникари, военни и доброволци.
Моментът на удара в няколко фатални секунди. Запис от камера за видеонаблюдение показва как пътническият влак се удря челно в товарния. Двете композиции са се движили с 120 км/ч и 160 км/ч, казват разследващите.
Ударът е без спирачен път и толкова силен, че избухва огромен пожар, който изпепелява първите 4 вагона от композициите, разказват пред bTV доброволци, които вече 30 часа търсят оцелели.
„Около 20 души са все още в неизвестност, но не знаем дали има и още хора под ламарините. Днес все още не сме намерили тела, защото сутринта възстановихме търсенето. Вчера късно намерихме едно тяло. Мислим, че е на единия машинист“, казва спасител от доброволния отряд към район Магнисия.
Пожарникарите и доброволците не спират работа дори през нощта.
„Ние сме доброволчески отряд. Дойдохме от Солун с четири автомобила и сме общо 16 души“, казва за bTV и доброволецът Никос Димитрос.
Според ЖП експерти причината за тежкия инцидент не е само човешка грешка, но и лошата инфраструктура и ръчната сигнализация на железниците.
„Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е системна грешка. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското - като кадри, инфраструктура и дори като организация. Казано на железничарски език системата е разградена“, каза за bTV проф. Симеон Ананиев - Асоциация на железопътните предприятия.
Разследването за причините за катастрофата продължава.