STEM кабинети може да има във всяко едно училище в страната, благодарение на средствата по плана за възстановяване и устойчивост. За целта са отпуснати над половин милиард лева, а кандидатстването ще е еднакво за всички училища в страната.
"Най-важното е, че е възможно STEM кабинети и среда да има във всяко общинско или държавно училище, независимо в кое населено място е. Тази възможност може и трябва да се реализира с водещата роля на директорите на училищата съвместно с техния педагогически персонал. всяко бездействие би било в ущърб на нашите деца", каза служебният министър на образованието проф. Сашо Пенов. Той присъства на среща в НДК с представители на училища от цялата страна, в която да разкаже за модерните кабинети.
Той подчерта, че директорите и учителите са хората, които най-добре познават нуждите на учениците и припомни, че през последните години е имало достатъчно отделени средства за иновации в образованието, както и че в някои от училищата вече има разкрити такива центрове.
"Като екип изпълнихме една от основните си цели - да се облекчат процедурите по кандидатстване, за да може всички училища да са изправени пред еднакви условия", каза още министърът.
Аз и моят екип сме убедени, че е нетрпимо в 21 век да има училища, които имат недобра база и несъвременно оборудване. Наречете ме прекален оптимист, но аз смятам, че добрата база е едно от нещата, които могат да задържат децата в
"Модернизацията на образователната среда, подобряването на условията за учене и за работа в българското училище, за разгръщане на творческия потенциал за учителите винаги са били приоритет на МОН, независимо от това как е бил излъчен управленския екип в министерството. Тази дейност е и пример за приемственост в управлението и устойчивост на целите, поставени в българската образователна система. Огромен принос имат и социалните партньори и им благодаря за конструктивния диалог.
Предвидените средства по ПВУ за изграждане на STEM среда над половин милиард лева е необходимо да се използват ефективно, ефикасно и икономично. Това е публичен ресурс, осигурен от данъкоплатците в ЕС, т.е от наши средства, насочен към това да имаме споделена съдба и общи действия за по-качествено образование, отговарящо на съвременните обществени отношения. Това ни дава изключителна възможност всяко дете, което ходи на училище да учи в среда с модерно оборудване, да се докосне и да работи с бързоразвиващите се технологии, да стане училището още по-привлекателно място за обучение, за незабравими приятелства и крачка към бъдещето", обясни още проф. Пенов.