Инфлуенсъри да снимат влогове и по този начин да рекламират туризма в столицата. Това предвижда комуникационна стратегия на София като туристическа дестинация.
Те ще трябва да правят кратки видеа и снимки за своите канали и тези на общината - Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, LinkedIn. Подборът на инфлуенсърите им ще става на база аудитория, история и най-вече дали се вписват в целите за популяризиране на София.
Темите ще бъдат четири - храна, пътуване, красота, спорт. Една от идеите е световноизвестни готвачи и български звезди да създадат българско меню. Тя можело да се популяризира с филм, който да се излъчи по National Geographic, Netflix или други медийни канали.
Всяка година в София пък можело да се организира връчване на награди Global Travel Influencers Awards. А чужди инфлуенсъри щели да създават съдържание с българско розово масло или български брандове и места. Спортните влогъри могат да участват в събития в София.
Основната причина за иновативния подход е, че 58% от чужденците са намерили информация за местата, които искат да посетят от интернет и социалните мрежи. 24% са получили информация от туристически блогове и сайтове, а по препоръка на близки и приятели - 19%.
72% от туристите са посетили София за първи път, като най-честите причини за визитата им са евтини самолетни билети и намират града за интересен. Най-често посещават местата за хранене и развлечение.
44% от посетителите не са знаели нищо за София, а 14% - само, че е столицата на България. Едва 5% от анкетираните са отговорили, че знаят нещо за историята. Най-впечатлени чужденците са били от центъра, природата и катедралата “Св. Александър Невски”. А най-доволни - от цените.