Индустрията процъфтява и след падането на ограниченията, защото хората се опитват да компенсират по-дългото си отсъствие от дома
Кучетата, котките и други домашни животни помогнаха на своите собственици да се справят с чувствата на тревожност, стрес и депресия по време на изолацията в пандемията.
Проучване, базирано на Google Trends, установи, че след началото на пандемията търсенето в интернет за осиновяване на котки, кучета и като цяло на домашни любимци е станало много високо.
Особено голям е ръстът след началото на първия локдаун, сравнено с пет години назад. Ключови думи като “осиновяване на куче” и “осиновяване на котка” са били търсени с 250% повече, отколкото в същия период преди пандемията. Започва да намалява чак от лятото на 2020 г., т.е. връщането към работа във физически офиси е накарало доста собственици на домашни любимци да се притесняват от това да ги оставят сами вкъщи за дълго време и вероятно затова търсенето на осиновяване е понамаляло.
Проучване на Forbes Advisor от средата на годината установи, че 78% от собствениците на домашни любимци са се сдобили с тях по време на пандемията. Освен това по-младите хора - на възраст от 18 до 25 години, са много по-склонни да притежават различни животинки, освен котки и кучета.
Домашният любимец вероятно е ценял всяка минута, в която стопанинът му е бил у дома по време на пандемията. Но хората се върнаха в офисите и точно на това според проучването се дължи нарастването на грижите за питомците – хората просто искат да им компенсират по-дългото си отсъствие. Това според експерти е определящо и за нарастването на този пазар.
Около 66% от собствениците на домашни любимци казват, че са похарчили повече пари за тях през последните шест месеца, отколкото обикновено, за да им помогнат да се адаптират към това да бъдат повече време сами.
Младите собственици на домашни любимци (18-25 г.) са най-склонни да харчат пищно за тях, като в покупките влизат дори торти за рожден ден. Те дават и повече пари за поведенческо обучение, както и за дневни услуги за гледането им.
Новите домашни животни идват с разходи, които могат да бъдат шок за собственика. Неочакваните ветеринарни разходи понякога са причина стопаните да увеличават дълговете по кредитните си карти или да стопят спестяванията си.
Затова в САЩ вече се предлагат застраховки за домашни любимци, които може да смекчат разходите, а изследването на Forbes показва, че там 21% от собствениците планират да си купят такава застраховка, а около 50 на сто вече имат.
Една трета от хората, притежаващи такава застраховка, казват, че са дали за нея между 151 и 300 долара. Около 36% споделят, че са платили за нея от 301 до 450 долара.
Но високите суми за много хора са нищо в сравнение с ползите, които им носи съжителството с любимите им животни. При това не става дума само за гушкането и галенето у дома. Кучетата, които остават най-предпочитани, имат нужда от време на открито всеки ден, което Насърчава стопаните им да водят по-активен начин на живот.
Според проучване на Американската асоциация за продукти за домашни любимци сочи 72% от хората казват, че благодарение на домашния им любимец са се чувствали добре дори по време на локдауна. Освен това 60 на сто от хората са изградили по-силна връзка с тях, а 39% отдават по-голямата си физическа активност именно на питомците си.
Търсенето на храни и хранителни добавки за тях в световен мащаб също се увеличава. Много компании за храни за животни успяха да се възползват от момента, като подобриха каналите си за електронна търговия и повишиха репутацията си сред потребителите, предлагайки висококачествени продукти.
Според прогнозите на пазара на хранителни добавки за домашни любимци за 2022 - 2027 г. търсенето на висок клас продукти се очаква да нарасне още повече през следващите години.