Всичките 500 пешеходни пътеки в идеалния и широкия център на София вече са с допълнително осветление, за да се намали рискът от инциденти през нощта.
“Вече работим и в кварталите, като крайната ни цел е всички пешеходни пътеки в целия град да бъдат осветени”, обясни зам.-кметът по транспорта на София Кристиан Кръстев.
По бул. “Черни връх” вече са монтирани две радарни табла, които показват скоростта на преминаващите автомобили.
“Те са иновативни за града ни, защото за разлика от другите, които вече сме виждали да измерват скоростта, тези събират данни за броя на автомобилите и скоростта, с която те преминават. С тях
ще дефинираме ясно местата с концентрация на нарушенията
на ограниченията на скоростта. Събраната информация ще бъде подавана към Пътна полиция. Това ще помогне за определяне на местата, на които е нужно да се засили контролът било то с по-често присъствие на патрул на Пътна полиция, било с поставянето на камера за скорост.
Таблата са с автономно захранване и се местят лесно,
което ще ни позволи да обхванем повече точки в града”, обясни Кръстев.
Пак по бул. “Черни връх” стартира пилотно монтиране на защитни острови в средата на пътното платно, като целта е да се осигури по-безопасно пресичане за пешеходците.
“Островите ще са изградени от гумени модулни елементи. Така се намалява значително срокът за реализация и не са нужни строителни и съгласувателни процедури, които също отнемат време”, подчерта Кръстев.
На над 100 места са монтирани физически ограничители преди кръстовища или пешеходни пресичания, за да се предотврати неправилното паркиране и намаляването на видимостта към тези конфликтни точки.
С над 200 камери се извършва постоянен мониторинг на движението на транспортните потоци и при нужда се въвеждат корекции в работата на светофарите, така че да се подобри както пропускателната способност на уличната мрежа, така и степента на пътна безопасност на най-натоварените пътни артерии и кръстовища.
Продължават и дейностите за подобряване на пропускливостта на някои от най-натоварените кръстовища. Такова е това на бул. “Никола Петков” и бул. “Цар Борис III”, където бяха направени няколко реорганизации с минимални строителни дейности. Обособена е допълнителна лента за ляв завой в посока от бул. “Никола Петков” към Перник.
“Така капацитетът на пропускателна способност на това направление се е увеличила с 50%, а задръстванията в посока изток-запад по бул. “Никола Петков” се сведоха почти до нула. Средното време за преминаване е от порядъка на 2 - 5 минути, което означава, че се преминава за 1 или 2 цикъла на светофарната уредба. Преди промяната в организацията на движение опашките от чакащи автомобили стигаха до кръстовището с ул. “Ал. Пушкин”, а времето за преминаване в пиковите часове достигаше до над 10-15 минути”, подчерта Кръстев.
Там бе обособена и допълнителна лента в подхода към кръстовището от западно направление по бул. “Н. Петков”, като се изправи и траекторията на движение в направление направо по булеварда.
“Така се освободи независима лента за ляв завой, което не пречи на потоците направо. Постигнахме огромно намаление на времето за пътуване и в двете посоки по бул. “Н. Петков”, като спестеното време на всеки преминаващ през кръстовището средно 2 пъти на ден в пикови часове е около 20 минути на ден. Общото време спестено чакане на гражданите, преминаващи през кръстовището с автомобил, е над 350 часа на ден. Чрез промените намалихме и закъснението в движението на градския транспорт в района на кръстовището с над 40% в час пик”, каза още Кръстев.
В момента тече тестовият период за забраната на левите завои
на кръстовището по бул. “Тодор Александров” и бул. “Константин Величков”. Очакванията са анализът да покаже, че пропускателната способност по бул. “К. Величков” се е подобрила с 20 до 30%, а сутрешните задръствания по бул. “Т. Александров” в посока център са намалели.
С кръговото движение на бул. “Климент Охридски” се е увеличил пропускателният капацитет на левите завои с над 50%. Освен това се е повишила и пътната безопасност в района на кръстовището, което доскоро беше невъзможно за пресичане. При нужда може наш фотограф да отиде да снима някое от описаните кръстовища.