Имало дублиращи линии на автобуси, тролеи и метрото
Реформи в замяна на повече пари за градския транспорт в София. Това поиска премиерът Кирил Петков по време на дискусията с кметове на 35-ото редовно заседание на НСОРБ.
Градският транспорт в столицата, а и в по-големите населени места среща сериозни проблеми, тъй като потокът от пътници намаля по време на пандемията, а сега заради покачването на цената на горивата не достигат средства, за да се издържа. Затова и председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев настоя премиерът да каже как и кога ще помогне на градския транспорт в София и големите населени места.
За София знам, че дупката е огромна. Приходите от транспорта и разходите са 1:2. Това означава, че ако тази дупка не я решим, тя ще си остане, отвърна му Петков. Според него една от посоките, в която бързо трябва да се работи, е за цялостна оптимизация на системата, защото в София имало дублиращи линии на автобуси, тролеи, метро. А преди да започнем да увеличаваме средствата, тази система трябва да се оптимизира. Трябва да видим дали няма едни
20-30% спестявания, които може
да се постигнат от оптимизация, коментира Петков.
460 човека работеха в Министерския съвет, когато аз постъпих. Бяха се акумулирали разни отдели и всеки от тях, като ги питаш, е много важен и не може да се преструктурира. Сега, като направих преглед на моята къщичка, видях, че от тези 460 можем да сведем броя на 300 и с тях да оптимизираме работата, даде пример премиерът.
Тази дупка в градския транспорт се допълни с горивата, но тя е систематична. Сваляйки тези бройки, не намалихме бюджета, просто вкарахме средствата в други части, обясни Петков. Той бе категоричен, че проблемът трябва да се реши - не можел просто да се заобикаля.
Ако видим, че имате реален план за този тип оптимизация, искаме да решим проблема. Вашият с градския транспорт в София не може да продължи, но трябва да работим едновременно, а не само да хвърляме едни пари върху други, обясни премиерът на шефът на столичните общинари.