С отшумяването на вълната от COVID-19, която повлия негативно на вътрешния филмов пазар в Китай, кината сега започват да се възстановяват и очакват лятото, пълно с нови блокбастъри.
По време на тридневната почивка за Фестивала на драконовите лодки, филмите, прожектирани в Китай, събраха общо 179 милиона юана (26,90 милиона долара), според развлекателната платформа за големи данни Lighthouse. Китайският младежки романтичен филм „Моето синьо лято“ стана шампион в боксофиса през времевия прозорец със събраните 48,25 милиона юана. Анимационният филм на Universal Pictures „Лошите момчета“ и емблематичният японски анимационен франчайз филм „Doraemon the Movie: Малките междузвездни войни на Нобита“ заеха второто и третото място, с генерирани съответно 41,9 милиона юана и 24,7 милиона юана.
Анимационните филми се представиха добре по време на празника. Освен брутните приходи от Фестивала на драконовите лодки, по време на неотдавнашния Ден на детето на 1 юни, филмът Doraemon, който дебютира в Китай на 28 май, оглави боксофиса с 16,84 милиона юана, докато „Лошите момчета“ прибраха 16,23 милиона юана. Друга детска анимация, „Октонавтите и пещерите на Сак Актун“, спечели 16,51 милиона юана от предварителни прожекции по време на Деня на детето и Фестивала на драконовите лодки преди излизането му в национален мащаб на 9 юли.
Заслужава да се отбележи също, че „Лошите момчета“ събраха 264 милиона юана до неделя. Това е първият филм, спечелил повече от 200 милиона юана на китайския пазар от Пролетния фестивал в Китай насам и първият чуждестранен филм, който надхвърли границата от 200 милиона юана тази година.
Двата силни местни пазара в Китай, Пекин и Шанхай, затвориха всичките си кина по време на новата вълна на епидемията. Но най-лошият период най-накрая отмина. В неделя Пекин обяви, че кината в повечето райони на столицата могат да възобновят дейността си, макар и с ограничение на посещаемостта от 75%. Ходът на Пекин е индикатор, тъй като градът е домакин на съвкупност от много големи студия, маркетингови агенции и филмови таланти в страната.
Шанхай също обяви, че се връща към нормалния ритъм на живот от 1 юни, но не обяви възобновяването на филмовия пазар. Филмовата администрация на Шанхай обаче обяви на 31 май, че ще подкрепи местните кина със субсидии.
Според статистиката на Lighthouse в събота около 9662 кина в Китай вече са отворили врати, което представлява 79,9% от всички кина в страната.
Китайският пазар изпитва липса на ентусиазъм и нови блокбастъри. Но ситуацията може скоро да се промени. Холивудският блокбастър "Jurasic World Dominion" скоро ще се появи на екраните на 10 юни, като близо 700 000 души заявява в двете най-големи приложения за продажба на билети в Китай, Maoyan и Taopiaopiao, че искат да го видят. През юли ще излезе друга местна научнофантастична комедия „Моцарт от Космоса“ на режисьора Чън Сичън, който ръководи големия китайски франчайз „Детектив Чайнатаун“. Смята се, че още филми ще обявят премиерните си дати през лятото, за да помогнат за съживяването на пазара.