От лятото ще говорим за възможността ж.п. гарите у нас да бъдат давани на концесия. Концесионерите ще се грижат за реда и сигурността на пътниците, за поддръжката на гаровите комплекси. А както е сега с автобусите на автогарите, ще могат и да събират такси за обслужване от спиращите влакове. Можело по-големите гари да се дават на концесия в пакет с близките спирки. Това съобщи днес в Стара Загора министърът на транспорта Николай Събев.
Целта е да се осигури по-добро обслужване на пътниците, които занапред ще имат възможност да купуват комбинирани билети за влак и автобус, за да не губят време по време на пътуването си.
Министър Събев инспектира рехабилитацията на гаровия комплекс в Стара Загора, която трябваше да завърши още през октомври м.г. Сега срокът е променен до 5 август, очакванията са гарата да приема пътници от 30 август. Заради инфлацията и конюнктурата в строителството обектът е оскъпен с 30-35 процента от първоначалната му стойност, която е малко над 19,5 милиона лева.
Първоначално гарата трябваше да бъде боядисана в жълто, но по настояване на обществеността на Стара Загора тя ще бъде зелена, каквито си цветовете и на местния футболен отбор "Берое", стана ясно от днешния разговор на министър Събев със старозагорци. В нея е предвидено е място за музеен кът.
Преди да пристигне в Стара Загора, министърът на транспорта обсъди с новозагорци съдбата на досегашната гара в Нова Загора. Местната власт иска да я събори и на нейно място с европейски пари да изгради нова гара, но местни настояват тя да бъде запазена като бъде обявена за паметник на културата. Гарата, която е почти на 100 години, може да бъде обновена и пак да приема пътници, смятат те. Министър Събев каза, че лично приема идеята гарата да остане, защото всеки народ трябва да знае историята си. Но все пак ще бъдат проверени възможностите за това, окончателно решение се чака през април.