Въпреки че има много сериали за императрица Сяоджуан, съпругата на император Хун Тайдзъ от династия Цин, никой не предполага, че е възможно тя да бъде водеща фигура и за едно кафене близо до входа на императорския дворец в град Шънян, провинция Ляонин, разказва Радио Китай.
Това кафене носи нейното име и духа на онази епоха. На входа му виси табела с името на императрицата, изписано с китайски традиционен йероглиф. Дизайнът на сградата също следва дворцовия стил. В кафенето има картина на феникс на фона на изгряващото слънце, който също е символ на императрицата.
Вътре вратите и масите са в традиционния за манджурското семейство стил. Имената на напитките също са много интересни, например „Лате в джуански стил“, „Дворецът Шъндзин“, „Вечно щастие“ и „Съкровища на императора“. След като поръчате, сервитьорът обикновено ви подарява стикер, свързан с императорския дворец в Шънян.
Оказва се, че музеите са подходящо място за кафенета. Освен специфичната архитектура и напитки, те са и като реклама за временните изложби и начин да се привлекат повече посетители.
Например на 27 февруари 2021г. в Националния музей на Китай бе открита изложба, свързана с китайската мисия на Луната. По този повод кафенето там включи в менюто си напитка с името „Чанъ отлита на Луната“. Рисунката върху кафето напомня древно огледало от династия Тан с легендарния лунен дворец, където красавицата Чанъ стои под голямо дърво. Огледалото е една от реликвите в колекцията на Националния музей.
Всъщност кафенето там често предлага нови продукти, съобразени с постоянните или временни експозиции. Например по време на изложбата за нефрита от древната култура Хуншан, рисунката върху кафето бе във формата на нефритен дракон, а на посветената на класическия роман „Сън в алени покои“ експозиция, в менюто имаш десерти на тази тема.
В кафенетата на музеите посетителите могат да получат едновременно духовна и реална храна, тъй като дизайнът и имената на десертите дават богата информация за историята и културата.
Струва си да се отбележи, че за да се влезе в императорските дворци в Шънян и Пекин, трябва да се купи билет. Докато кафенетата обикновено са отвън, близо до входа. Това дава възможност за създаването на контакт между музея и посетителите. Кафенетата са като място за популяризиране на музейната култура. Тези музеи са оживени за посетителите и неразривно свързани с ежедневието им. Така културните реликви могат да се видят на витрината или на рисунката върху самото кафе.
Културата на Изтока съчетава различни елементи, например от живота, изкуството, литературата, кулинарията и т.н. Можем да твърдим, че кафенетата са като „подгряваща група“ за музейната култура. Посетителите им често, докато отпиват кафето си, е възможно да се замислят за своите предци и бъдеще.