Съученици и приятели помагат на Виктор, сина на бившият финансов министър Милен Велчев. Вече и здравното министерство е зад тях, а Васил Василев- Зуека и Калин Сърменов стават лица на кампанията им
Деца изпревариха властта в битката за ваксиниране на българите. Те още са ученици, но вече са намерили подкрепа за каузата си, имат лого на кампанията си, търсят помощта и на медиите. И дори работят по заснемането на клип, в който популярни личности ще призоват българите да се ваксинират. Сред тях са Зуека и Калин Сърменов, споделя пред "24 часа" Виктор - синът на бившия финансов министър Милен Велчев.
Момчето, вече заедно с приятели и съмишленици, вече трети месец, продължава своята “битка” за това хората и у нас да се имунизират. Кои други популярни лица ще се появят в кадрите, засега остава изненада.
Виктор Велчев сподели, че те работят упорито, вече имат лого и плакат, а зад каузата им са застанали Министерството на здравеопазването и министър Асена Сербезова, Българският лекарски съюз, Българският фармацевтичен съюз.
Горещото им желание е да мотивират не само своите връстници, но и всички българи - “за да ходим на училище, да бъдем здрави, да се върнем към нормалния живот и да прегръщаме без страх нашите баби и дядовци”, обобщава Виктор. И добавя: не искаме всеки ден да умират хора, които можеха да живеят, ако бяха ваксинирани.
"Надявахме се да получим някаква подкрепа от печатни медии, от електронни медии и от някои от телевизиите и бяхме приятно изненадани от огромното внимание, което получихме на първо място от "24 часа", като над 400 000 читатели са прочели материала на онлайн платформата, с който дадохме гласност на кампанията ни преди 2 месеца, а след това и от други медии. Изключително сме благодарни за подкрепата на средствата за масова информация, защото чрез тях нашите послания стигат до много хора", споделя още той.
Когато преди месеци, "24 часа" съобщи за идеята на Виктор Велчев, му предстоеше много работа. Днес част от нея е свършена, а до него с имената и лицата си, са Силвия Гочева и Рохан Рана от 11-и клас на същото училище и деветокласничката Емили Караколева от 22-о СУ. Тя е тази, която готви посланията и заснемането на клипа, а Рохан е графичният дизайнер на детската кампания.
„Ние сме позитивно настроени и фокусирани в постигането на резултата, към който се стремим. Работим за кампанията, защото вярваме, че правилният избор е ваксинацията, а не да търсим одобрение за себе си... На лични нападки не обръщаме внимание, нямаме и време, за да отговаряме на нападки, а и какво градивно ще произлезе от това. Търсим конструктивната критика и се учим от хората, които критикуват нашата работа“. Така Рохан Рана отговаря на въпрос за отношението към тяхната кауза.
"За съжаление здравната култура на нас, българите, е много ниска и това води до последиците си.Българинът е уникален по природата си и силно вярва в конспиративни теории. Омотани сме във фалшиви новини, невежество и откровена глупост. Затова продължават да умират хора, търпят се ограничения, икономиката се срива. Май обществото ни отдавна е забравило… „Напред НАУКАТА е слънце!“ И наистина сме уникална нация – живеем с технологиите на 21 ви век, моралните норми на 19 век и отношението към науката на 11 век…. Средно статистически още сме далече от Съвременния свят!", едновременно тъжна и гневна е Емили Караколева.
А Силвия добавя: “За нас целта ще бъде постигната, когато започнем да учим нормално, без онлайн, 80% от българите са ваксинирани и не се страхуваме да сме заедно.”
„Може би защото сме много млади, правим всичко с ентусиазъм и страст! Приятно ни е да се събираме всяка седмица и да обсъждаме кой какво е свършил, какви трудности е срещнал. Разпределяме задачи, помагаме си , обсъждаме . И така в хода на коментарите, събитията от последната седмица, се раждат и новите идеи. Всъщност сме страхотен екип, сработваме се бързо, гъвкави сме, реагираме според нас адекватно на цялата ситуация в страната“, разкрива Емили.