Хипотезата е, че 2-тонният ровър, управляван от анонимен засега пловдивчанин, е разкъсал резервоара на бензинов двигател и е пламнал огън
Официално не е потвърдено, че изгорелият труп на магистрала “Тракия”, е на магистратката. Уточняват дали е починала от силния удар или от задушаване, след като тойотата избухва в пламъци
Няма и яснота кой е запалил тревите край пътя и така е намалил видимостта
Млад пловдивчанин, чието име се пази в тайна, ще е най-вероятният обвиняем за тежката катастрофа на магистрала “Тракия”, където буквално като факла изгоря съдия Емилия Петкова от Апелативния специализиран наказателен съд.
И до днес експертизи бавят официалното потвърждение, че жертвата на една от най-тежките и необясними катастрофи у нас, е магистратката, която също е от Пловдив.
Окръжна прокуратура в Пазарджик ще повдигне обвинение на шофьора на джип “Рейндж Ровър” , съобщиха за “24 часа” от държавното обвинение.
Зад волана на
джипа е бил
36-годишен мъж,
чието име до момента не е съобщено. Той е бил редовно призован за предявяване на обвинение, но поради внезапното му заболяване е отложено за след дни.
Тежкият инцидент стана на 29 януари на 102-и километър на аутобана в посока София около 15 часа.
“Тойота Ярис”, зад волана на която е била съдия Емилия Петкова, е блъсната отзад от “Рейндж Ровър”, управляван от младия пловдивчанин.
Сблъсъкът става в крайната лява изпреварваща лента на магистралата. От него двете коли изхвърчат вдясно и се самозапалват, след което изгарят напълно.
Според първоначално събраната информация в района на катастрофата
имало
задимяване от
запалени край
пътя сухи треви
Заради липсата на видимост тойотата е намалила рязко скоростта и е била ударена от джипа.
Преди дни в медии се появи, че двутонната кола се е движила преди удара със 170 км/час, но никой не потвърждава това официално.
На място загива съдия Емилия Петкова. Нейната самоличност също още не е потвърдена, тъй като при пожара жената е изгоряла до неузнаваемост. Нейната самоличност ще се изясни окончателно от ДНК експертиза, която не е готова.
Изготвената съдебномедицинска експертиза на останките е показала множество фатални счупвания по тялото на Емилия Петкова, което може да е и причина за смъртта .
За да стане ясно обаче дали това е така, се чакат резултатите от химическата експертиза, която също не е готова. Тя трябва да покаже дали пострадалата е била мъртва преди пожара вследствие на пораженията от жестокия удар на джипа, или е починала от задушаване от отровните газове на избухналия огън.
“Съдия Петкова е загинала при катастрофата на магистрала “Тракия”, потвърди пред “24 часа” шефът на Апелативния специализиран наказателен съд съдия Георги Ушев на 31 януари. Колегите изискали официална информация, защото
дни след
катастрофата
имала две
съдебни
заседания, на
които не се явила
В официален отговор от ОД на МВР - Пазарджик, казали, че ДНК експертизата, с която да се идентифицира загиналата, още не е готова, но от данните на колата можело да се направи заключение.
Заради смъртта на висш магистрат по разпореждане на главния прокурор Иван Гешев делото е взето на надзор от Върховна касационна прокуратура. А самото разследване е възложено на следовател от Националната следствена служба под надзора на окръжната прокуратура в Пазарджик.
Предстоят комплексна автотехническа и пожаротехническа експертиза след събиране на други доказателства и данни. Били разпитани множество свидетели. Не е спирало и разследването кой причинил пожара на сухи треви, предизвикал задимяването на магистралата.
На снимки от района на инцидента ясно се вижда опожареният участък от нивите близо до катастрофиралите автомобили. До момента
няма установен
пряк извършител,
като се проверява и версията, че тревите можело да са запалени по невнимание от ловци в съботния ден, когато стана катастрофата.
От ключово значение за пълното изясняване на инцидента ще е и автотехническата експертиза, казват разследващи. Разрешената скорост на магистралата във въпросния участък е 140 км/ч.
Скорост, достатъчно сериозна, за да може тежащият над 2 тона джип, като е ударил малката тойота, да смачка задните части чак до предните врати, както е установено при огледа.
Това значи, че при сблъсъка е бил
ударен и
най-вероятно
разкъсан и
резервоарът
на леката кола
Според разследващи тойотата е била с бензинов двигател. От удара бензинът се е възпламенил, което е подпалило и двата автомобила. Това е и причината пожарът да се разгори изключително бързо и за минути да изпепели и двата автомобила.
Експерти допускат, че заради задимяването жената от тойотата може рязко да е намалила скоростта, поради което бързо приближаващият джип да не е могъл да намали и да избегне фаталния сблъсък.
Има и втора версия, според която тойотата може да се е движила в средната лента и заради задимяването да е намалила скоростта и да е преминала рязко в крайната лява, където е ударена от джипа.
Именно това ще трябва да изясни автотехническата експертиза, както и събраните данни от цялостното разследване. Очаква се и пожарната експертиза заради запалените сухи треви.