Около 15% от учениците не са присъствено на училище, а са предпочели да се обучават онлайн. Това заяви министърът на образованието Николай Денков в отговор на депутатски въпроси в образователната комисия на парламента. За да се компенсират загубите от дистанционното обучение, се предвижда заделянето на специални средства от МОН за летни занимания по спорт и изкуства, обясни министърът.
"Миналото лято направихме анализ и в него се прави заключение, че има огромно разделение в страната за това как се отразява дистанционното обучение на мотивираните ученици и родители и как при немотивираните за добри резултати. При първите почти няма проблем, но при вторите има психосоциални проблеми - натрупване на напрежение и пр.", коментира Денков.
Образователните власти не обсъждат намаляване на лятната ваканция или удължаване на тази учебна година година, категоричен бе той. Единствено се обсъжда идеята следващата учебна година да е с по-ранен старт.