С бързи поправки в Кодекса за търговско корабоплаване българската държава ще може лесно да се разпореди с кораба "Вера Су", в случай, че не бъде открит застрахователят. Това заяви министърът на транспорта Николай Събев в кулоарите на парламента.
Състоянието на кораба, който аварира в скалите край "Яйлата" миналия септември, е такова, че би следвало да бъде нарязан на скрап. Но дори и тогава ние не можем да се разпоредим, ако я няма тази поправка, обясни министърът.
В Кодекса за търговско корабоплаване не е предвидена възможността когато корабособственик изостави кораба си и той стои в български териториални води, ние да можем като държава да се разпоредим с това и съответно да го продаваме, да го нарежем на скрал и да освободим пространство, обясни Събев.
Зам.-министър Владимир Върбанов е поел инициативата и е имало разговори с представители на транспортната комисия на парламента.
На 23 декември собственикът на кораба е снел отговорността си като собственик на кораба. До този момент разходите, които е направила българската държава за спасяването на този кораб са около 2,5 милиона, а може и повече.
Корабът е на сух док в "Терем" във Варна и са предприети всички мерки да остане в такова състояние, за да не губим повече пари като държава, обясни министърът.
Министерството на транспорта е наело адвокатска кантора, която трябва да влезе в преговори със застрахователната организация и разходите да се платят. Опитваме се да влезем във връзка със застрахователя, към този момент нямаме контакт, обясни Събев.
Министърът обяви, че от момента, в който са обявили, че искат да преговарят с авиокомпании, желаещи да обслужват линия София - Скопие, вече се били появили 2 оферти. Те са достатъчно сериозни и ще ни дадат възможност да преценим кое е най-доброто за България, обясни той. Тепърва ще се разговаря с властите в Скопие. Убеден съм, че властите в РСМ няма да възразят ние да осигурим възможност много по-бързо да общуваме помежду си.
По повод тунела под Шипка и обявеното от вицепремиера Гроздан Караджов, че той е тесен и ще се възложи проектиране на четирилентов път, Събев каза: Той си каза истината.
Чисто икономически ние трябва да имаме достатъчно висока пропускателна способност, така че връзката между Северна и Южна България да е лесна. Така че всички усилия на вицепремиера Караджов ще бъдат подкрепени от нас. Ако нещо не е предвидено и планирано както трябва, може да се препланира, допълни Събев.