Затварянето на възловото място за 600 дни ще блокира Пловдив, опасяват се транспортни експерти
Прокарването на транспортен подлез до Водната палата няма да засегне сериозно обновения с европейски средства бул. "Марица-юг". Това увери зам.-кметът по строителството Пламен Райчев, който събра сформирания обществен съвет, за да огледат обектите, включени за финансиране с 30-милионния заем.
Радостина Богданова от Камарата на инженерите препоръча, след като бъде избран изпълнител и преди да бъде изработен проектът за пробива под Водната палата, да се организира среща с фирмата, за да се отстранят предварително евентуалните проблеми, свързани с подпочвените води и наличието на песъчлива почва.
Според специалисти новото съоръжения за 9,3 млн. лева ще се натъкне на големи трудности, тъй като близостта до река Марица предполага високи подпочвени води. Транспортни експерти пък са притеснени, че затварянето на възловото място в продължение на 600 дни или по-скоро 2 години, ще блокира на практика Пловдив.
От общината обаче не мислят така и твърдят, ч„е работата по реализацията на обектите със заема напредва. Това увери и самият Пламен Райчев експертите. В него влизат представители на Камарата на архитектите, Съюза на архитектите, Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране, Камарата на строителите и четирима представители на медиите. Те ще следят за разходването на средствата по следните проекти и обекти: 1.“Подлез между ул. „Царевец“ и ул. „Модър“ и комуникационно решение за ул. „Царевец“ и ул. „Модър“ /в участъка от бул. „Коматевско шосе“ до бул. „Хаджи Димитър“; 2.“Реконструкция на кръстовище на бул. „Цар Борис III Обединител“ и бул. „Марица-юг“ /пробив – Водна палата/; 3.“Реконструкция на ул. „Царевец“ в участъка от бул. „Хаджи Димитър“ до бул. „Свобода“ – етап I; 4. „Реконструкция на бул. „Хаджи Димитър“ в участъка от съоръжение „Коматевски пътен възел“ до ул. „Царевец“.
„Три години е срокът за усвояване на финансите, затова работим максимално бързо и оперативно за изпълнението на обектите“, заяви заместник-кметът Пламен Райчев. Той обясни, че поради промяна в нормативната уредба се е наложило изработване на нов проект за пробива под Водната палата, според който локалните платна трябва да се увеличат до 4,5 метра, а габаритът ще се запази, за да няма отчуждавания.
Според напредъка на дейностите по четирите обекта – изготвена е проектна документация, както и строително-монтажни работи на стойност за над 4,6 млн. лв. за подлеза „Модър“ – "Царевец“. По отношение на пробива под Водната палата – в ход е открита процедура по ЗОП за актуализация на проектната документация. Същата процедура в момента тече и за обект „Реконструкция на бул. „Хаджи Димитър“ от Коматевския възел до ул. „Царевец“, като на тази етап тя се проверява от Агенцията по обществени поръчки, избрана на случаен принцип за ревизия, за което се изчаква становище от АОП, след което ще бъде обявена официално по надлежния ред.