На 28 април тази година в западния край на магистралата Цинин, която пресича от изток до запад страната, се проведе изложение за вино, което събра търговци и любители на вината от цялата страна. На панаира бяха подписани сделки на стойност 155 милиона юана, както и 40 милиона юана за инвестиции във винарни. Благодарение на пускането на магистралите в пустинята Гоби в подножието на планината Хълан търговията става все по-оживена.
През 2013 г. в-к „Ню Йорк таймс“ подбра 46 от най-добрите туристически дестинации, а Нинся бе една от тях. „Тук е пустинята Гоби, където може да се произведе най-качественото вино в Китай“, пише медията. Виното, произведено в подножието на Хълан, няколко пъти е печелило награди от международни конкурси.
Неудобният транспорт в района обаче се оказва пречка в развитието му. Качествените местни продукти не можеха да излязат от района заради липсата на канали за дистрибуция. Благодарение на задълбочаването на стратегията за „развитие на Западен Китай“, националната магистрална мрежа се разпространи и към граничните райони. През 2006 г. беше пусната в действие магистралата Цинин, която стартира от град Циндао в провинция Шандун до град Инчуан в Нинся. Участъкът в Нинся е дълъг 141 км и се превърна в главен канал за износ на местните продукти до източните икономически развити райони на страната.
С помощта на магистралата произведеното от Нинся вино може да бъде изнесено по целия свят. „Пускането в действие на магистралата значително увеличи броя на туристите във винарските изби, в същото време видимо намали себестойността на логистиката“, каза началникът на една местна винарска изба Юан Юан. Повече от това, хората започнаха да показват интерес към винарската култура. За миналата година неговата винарска изба е приела 250 хиляди туристи, което е 10 пъти повече в сравнение с 2017 г.
Пътувайки из планината Хълан, от двете страни на пътя може да видите табели на винарски изби, които се превръщат част от уникалния пейзаж.
Отговорникът на изба „Лилан“, Шао Цинсун каза, че неговата изба вече има повече от 10 годишна история и той усеща дълбоките промени в района от пускането на магистралата. През последните две години много туристи идват тук да опитат вината и стимулираха потреблението на местна продукция. За 2020 г. продажбата им се е увеличила с 30%, добави още Шао.
Когато говорим за вино, всички са запознати с Бордо и Бургундия във Франция, а сега вече и източният район на планината Хълан е сред звездните производствени зони за вино в света.
Понастоящем в Нинся площта на лозята достига 33 хиляди хектара, което представлява една четвърта от цялата страна. В района са построени над сто винарски изби с годишно производство от 130 милиона бутилки и производствената стойност надвишава 26,1 млрд. юана.
Магистралата увеличава обмена, стимулира производството и разпространява културата.
От древността Нинся се нарича „Дзяннан“ в Северен Китай, а районът е увековечен дори в стиховете на древния танския поет Уей Чан. Нинся е и важно звено по древния Път на коприната. В района на планината Хълан и Жълтата река се е оформила блестяща култура. Уникалната природа, история и местни обичаи, свързвани с виното, създават уникалната култура, което не само поставя основа на винарската култура, но и представлява визитката на Нинся като засилване външния обмен и разширяване влиянието и известността на района.
„Във вината се включват световните, китайски и нинсяски елементи. Всяка година гостите от цял свят идват в източната част на планината Хълан за отдих, проучване и обмен за сътрудничество, същевременно се разпространява и местната винарска култура“, така каза управителят на местната производствена зона Цао Кайлун. Освен винарския панаир, през последните години там се организираха редица мероприятия като форум за китайската и френска култури, снимане на тематичен филм, в резултат на което виното в Нинся вече се превърна във вид знак и символ на района.
Винарският район на Нинся вече не се слави просто като Бордо на Изтока или китайската долина Напа, а е оформил собствен облик в китайски стил с уникална култура.