Европейската комисия прие регламент, установяващ задължителното присъствие на устройства за интелигентно ограничаване на скоростта (ISA) на всички нови превозни средства (автомобили, леки и тежкотоварни търговски превозни средства) от 6 юли 2022 г. За моделите, които вече са пуснати в продажба и бъдат на пазара преди юли следващата година (например осмото поколение на Volkswagen Golf), технологията ще е задължителна от началото на 2024 г., за което "24 часа" вече писа.
За да се определи максимално разрешената скорост на определени участъци от пътя, ISA може да се основава на картографски данни на навигационната система на превозното средство и/или на камери на автомобила, които позволяват разпознаване на пътните знаци. Комбинацията от тези два източника на информация предлага най-добра ефективност, твърди ЕК. Производителите трябва да гарантират надеждността на определянето на скоростта (например чрез актуализиране на навигационната карта) в рамките на 14 години от производството на даден модел. ЕК също така насърчава страните от ЕС да се погрижат за знаците за ограничение на скоростта и тяхната видимост по пътищата, за да може системата да работи по-добре.
Във всички случаи ISA трябва да информира водача за скоростта, която трябва да се спазва. Тази информация трябва да бъде допълнена, по избор на производителя, от звуков или визуален сигнал, ако определена максимална скорост е превишена. Винаги ще е възможно да заобиколите ограничителя, например чрез по-силно натискане на педала на газта.
Предвижда се водачът да може напълно или частично да деактивира системата. Основният принцип е, че шофьорът остава отговорен за спазването на правилата за движение, гласи наредбата. Въпреки това, ISA се активира автоматично при всяко включване на двигателя на автомобила.
ISA също така ще събира информация, която се изпраща на компетентните органи за анализ. Те трябва да са официално анонимни и да не са свързани с моторното превозно средство или отделния водач.