В този участък е като пустиня, шофьорът не може да се ориентира къде е при дъжд и мъгла. Маркировката, знаците и сцеплението не са на ниво, категорична е Дияна Русинова
"Трябва да има оставки в АПИ. Къде са контролните органи? Този шофьор спал ли е, ял ли е, имало ли е кой да го провери. Беше ясно, че ще се случи такъв инцидент. Не може вечно да обвиняваме шофьорите. Този участък е в безобразно състояние - мантинели, маркировка, знаци", каза в сутрешния блок на БНТ експертът Диана Русинова от Института за пътна безопасност. Тя посочи, че на мястото на катастрофата, където загинаха 45 македонски граждани, има нерегламентиран вход и изход от кариера и оттам излизат камиони.
"Имам съмнение, че сцеплението на асфалта не е каквото трябва. На мантинелата има 2 болта, не 4. Очевидно се е пестило", каза Русинова.
"Има много дефицити по българските пътища. Миналата година имаше друг инцидент там. Пътят към Гърция е една от 1500-те черни точки в България. Ние ги съобщаваме и нищо не се случва", допълни колегата й Емил Марков.
"Като шофьор не мога да се ориентирам къде съм при дъжд или мъгла в този участък. Все едно се намираш в пустиня", каза още Русинова. Марков посочи, че за последните години по пътищата у нас са загинали 1200 чужди граждани.
"Днес е на "Струма", утре ще е на "Тракия", вдругиден - на "Хемус". Управлението на пътната безопасност очевидно не работи. На Северната тангента в София стават по 3 катастрофи всеки ден. За три месеца не се намери една институция да реши този проблем", допълни Дияна Русинова.