От 2 до 7 септември в Пекин се проведе Международното изложение за търговия с услуги. След 5 септември то бе безплатно за посетителите.
Тазгодишното изложение бе разделено на две големи изложбени зони - едната в Националния конгресен център, а другата в индустриалния парк „Шоуган“, който се намира в западната част на китайската столица. За първи път в него бяха съчетани услугите в сферата на културата и туризма. Тази година изложението се фокусира върху водещата роля на науката, развитието на културната и туристическа индустрии, както и новите идеи за по-добър живот.
Офлайн изложбената зона за услуги в областта на културата и туризма бе разположена в индустриалния парк „Шоуган“. Тя бе разделена на осем тематични части. Над 1100 бяха компаниите и институциите, които представиха своите продукти. Чрез изложбите, форумите и представянията изложителите показаха най-новите си продукти и технологии в тази сфера. Те обсъдиха и идеите за нов вид услуги. Същевременно онлайн изложбената част разполагаше с 3D изложбени щандове, предавания на живо и други дигитални продукти. В рамките на експото бяха организирани около 100 културни мероприятия.
„Шоуган“ е бивш стоманодобивен завод. Стъпвайки на територията му посетителите виждат високи комини, пъстри тръби, а логото на изложението за търговия с услуги е навсякъде. Модерните изложбени зали създават усещане за пътешествие във времето и пространството. Индустриалният парк има различен чар и уникален пейзаж, а редицата емблематични обекти го превръщат в популярна туристическа дестинация. От най-високата точка на индустриалния парка се виждат големият мост над река Юндин, както и платформата за ски скокове, която ще бъде главното съоръжение за официалните състезания на Зимните олимпийски игри през 2022 г. Това е място, където посетителите могат предварително да почувстват духа на зимната олимпиада. Хармоничната комбинация от индустриални останки и търговията с услуги засилва усещането за пътуване във времето. В същото време бизнесмени обсъждат новите насоки за търговията с услуги в областта на културата и туризма.
Главна цел на тазгодишното международно изложение бе да се търси ново бъдеще чрез дигитализацията и да се стимулира развитието на сектора на услугите, т.е. тази година фокусът бе върху дигитализацията. В изложбената част на Националния конгресен център бяха показани дигиталните продукти и постиженията на компаниите и институциите в сферата на културата. Зоната за дигитално преживяване в Забранения град бе най-интересна за посетителите. Там бе показана известната картина „Край реката на празника Цинмин“. С леко щракване на мишката посетителите имаха възможност да видят по-детайлно всяка изобразена на нея фигура – от просяците до знатните особи. Забраненият град и интернет гигантът „Тенсънт“ заедно създадоха многообразно дигитално съдържание. Те показаха пред медиите новата им цифрова мини програма „Забраненият град 2.0“, в която екскурзовод е един малък лъв. Освен това чрез нея туристите могат предварително да закупят входни билети за бившия императорски дворец, да се направят резервации за изложби, да се изчисли броят на посетителите и да се планира разумно маршрутът на туристическата обиколка.
5G, големите данни, AR, VR и други технологии бяха широко използвани в свързаните с културата и туризма услуги на изложението, което позволи на посетителите да почувстват дигитализирания, по-интелигентен и удобен живот. С VR очилата например те имаха възможност да направят обиколка на Пекин, да попаднат във виртуална гора, да се разходят по езерото с лотоси в Летния дворец, докато под краката им се стрелкаха риби. Освен това можеха да ръководят 3D виртуален образ, да правят гимнастика с разширена реалност, да закупят 3D принтирана фигура на някой от зодиакалните знаци... Интересните преживявания накараха посетителите да усетят магията на дигиталните технологии.
В изложението чрез представления, изложби, дискусии и други начини страните в обхвата на „Един пояс, един път“ също имаха възможността да представят своите продукти в сферата на културата и туризма. Вниманието на младите посетители бе привлечено от екзотичните деликатеси и занаяти от Виетнам, гръцкия зехтин и южноафриканските шоколади.