На 7 септември в Пекин бе закрито шестдневното Международно изложение за търговия с услуги. Според първоначалните статистики до 16:00 ч. същия ден постигнатите резултати от мероприятието са били 1672, което е повече от миналогодишното му издание. Броят на сключените сделки също е надвишил тези от година по-рано.
Като най-мащабното цялостно експо в сферата на търговията с услуги в света, Международното изложение за търговия с услуги в Китай предоставя ценни възможности за развитие. То е и платформа за показване на новия тип търговски модели, като цифровата търговия например, което прави важен пробив в справянето с кризата в света. Заради влиянието на пандемията от новия коронавирус, през 2020 г. глобалната търговия с услуги е намаляла с около 1/5, в същото време обаче дигиталната търговия се увеличава стабилно и в бъдеще ще се превърне в нов двигател в сферата. На тазгодишното изложение за първи път имаше зона за дигитални услуги, чиято цел бе да се открият нови задвижващи сили.
Освен това Международното изложение за търговия с услуги в Китай е инклузивна платформа, която се стреми да помага на развиващите се държави в търсенето на бизнес възможности, за да се смекчи дисбалансът при глобалното икономическо възстановяване. В изложението участваха компании от няколко такива, сред които Филипините, Естония, Камбоджа и Азербайджан. Организаторите им съдействаха в провеждането на специални представяния на техните продукти и услуги пред света.
Нещо по-важно обаче е сигналът, който даде изложението, че Китай отстоява политиката за отваряне. Това увеличава доверието във възстановяването на световната икономика, която бе завладяна от протекционизма и унилатерализма. На церемонията по откриването на тазгодишното издание на изложението Китай предложи четири мерки, сред които споделяне на възможностите за развитието на търговията с услуги, съвместно стимулиране на растежа и възстановяване на световната икономика.