За широката публика китайският технологичен гигант „Тенсент“ (Tencent) е най-известен със своите приложения за комуникация QQ и WeChat, които са почти монополисти на този пазар в страната, и предлагат също редица други услуги като мобилни разплащания, геолокации и социални мрежи. Компанията обаче е и най-големият вътрешен и дори глобален фактор в онлайн и компютърните игри, годишните приходи от които са огромни.
Най-популярната от игрите на „Тенсент“ – „Славата на кралете“ (Honor of Kings), му донесе сериозни икономически ползи. Индустрията, изградена около играта и свързана с нейните герои интелектуална собственост, се оценява на 100 милиарда юана, а влиянието ѝ върху младите е видимо в много аспекти. Според финансовия отчет на „Тенсент“, сегмента за игри съставлява най-големият дял – 32,4%, от всички приходи на компанията за 2020 г., които надхвърлят 482 милиарда юана.
След като обаче неотдавна агенция „Синхуа“ публикува коментар, в който определи зависимостта от онлайн игрите при младежите като „духовен опиум“ и призовавайки за тяхното ограничаване, особено сред учениците, акциите на „Тенсент“ на борсата се сринаха. В материал на вестник „Икономически всекидневник“, който е също издание на „Синхуа“, се посочва, че през 2020 г. при половината деца в страната се наблюдава в някаква степен късогледство и основната причина за това е пристрастеността им към мобилните игри, а времето, прекарвано ежедневно пред екраните е по-дълго от това за учене. Според статията, повечето ученици от началните и средни училище за запознати с играта „Славата на краля“, а тези които я играят са близо 48%. Това означава, че играта „Тенсент“ се е превърнала в неразделна част от ежедневието на децата и това, за автора на статията има не само има лошо влияние върху обучението им, но оказва негативен ефект също върху тяхното физическо и психично здраве.
След като излязоха двата материала, акциите на „Тенсент“ на Хонконгската борса понижиха стойността си с над 10%, а компанията загуби почти 60 милиарда долара от пазарната си капитализация.
Други фирми в сектора на видеоигрите също не се разминаха с пазарната буря. Акциите на основния конкурент на „Тенсент“ – NetEase, спаднаха с 15%, а тези на CMGE Technology с почти 14 %.
В отговор „Тенсент“ обяви, че се ангажира да ограничи ефективно времето за игра на непълнолетни до само час през делничните дни и два часа през почивните. Компанията също така планира да забрани закупуването на играта за лица под 12 години и обмисля пълна забрана за тази възрастова група.