От автомобили до потребителски стоки, през първата половина на годината европейските трансгранични компании отчитат добри печалби на китайския пазар, което спомогна за резкия растеж на глобалните приходи спрямо същия период на миналата година.
Продажбите на британския производител на автомобили Jaguar Land Rover се увеличиха с 52% на китайския пазар. Финансовият доклад на френският гигант за красота L'Oreal Group за първото полугодие показва, че континенталната част на Китай е допринесла с 34,2% за растеж на групата и се е превърнала в главен двигател на ръста на нейните приходи. Немската спортна марка Adidas е спечелила 2,4 милиарда евро в Китай през първата половина на 2021, което е ръст от 36,9% на годишна база.
От данните може да се види, че търговско-икономическият обмен между Китай и ЕС стават по-близък. Статистика на Генералното митническо управление на Китай за първите 7 месеца на годината показва, че вносът и износът към ЕС се равняват на общо 2,96 трилиона юана, което е увеличение от 23,4% спрямо същия период на миналата година.
„Анкета за доверието на бизнеса през 2021 г.“ от търговската камара на Европейския съюз в Китай показва, че 68% от европейските предприятия в Китай са оптимистично настроени за бизнеса си в страната, което е с 20% повече спрямо миналата година. 60% от анкетираните заявяват, че мислят да разширят бизнеса си в Китай тази година, което е ръст от 8%.