ОУ "Св.св. Кирил и Методий" в с. Труд, което тази година задмина много елитни училища в страната с високи резултати на четвъртокласниците по математика и български език, ще прилага иновативен мултисекторен подход. Според директора Тоня Коева, за да се развива и поддържа интересът към уроците, трябва да се използват новаторски методи на обучение. В тази връзка ОУ "Св. св. Кирил и Методий" е станало член на стратегическо партньорство по програмата "Еразъм+", което ще разработи и ще внедри пилотно в системата на прогимназиалното образование въпросния мултисекторен подход.
"Той има за цел да обедини чрез поставянето на проектни задачи теоретичните знания на учениците по изучаваните предмети и превръщането им в комплекс от практически умения за справяне с различни житейски ситуации. Въвеждането на подхода ще обхване два класа и педагогическите специалисти от всички учебни дисциплини за период от 3 учебни години", обяснява Коева. Партньори на училището от с. Труд в това начинание са организации от България, Гърция, Чехия и Великобритания. Методът на въвеждане на подхода ще е гъвкав и съобразен с учебните планове. Не се изисква допълнителен оперативен капацитет, финансов ресурс или извънкласно време.
Очакваните резултати от пилотното му въвеждане са широк кръг усвоени умения от учениците да се справят самостоятелно с реални житейски ситуации, преодолявайки дистанцията между изучаваните предмети и използвайки обединени знания от всеки предмет.
Според резултати от представянето на български ученици на 15-годишна възраст, намиращи се на последен етап от своето прогимназиално обучение, те изостават значително спрямо своите връстници от другите страни членки на ЕС. Основният проблем, водещ до това изоставане, е консервативният метод на преподаване, основан на лекционен принцип, който не успява да привлече и развива интереса на учениците, смятат специалистите.