Фокусът бе прицелен в три групи – неговите набори, младежите и българите в чужбина
След концерт на Веселин Маринов едно джудже го спира за автограф и с трепет в погледа казва:
- Г-н Маринов, израснах с вашите песни!
Това е един от хилядите вицове, които Слави е разказвал в шоуто си. Към днешна дата може да сменим името на Веселин Маринов със Слави Трифонов, а джуджето да е 25-годишен младеж и да получим съвсем реално събитие. Партията му “Има такъв народ” събра изненадващо голяма подкрепа и измести столетницата БСП в новия парламент. При това
с една от
най-евтините
предизборни
кампании,
която бе във фейсбук предимно със спонсорирани 20-секундни клипчета.
Всички световни агенции си задават въпроса как се случи това.
Истината е, че Слави работи по кампанията си вече над 20 г. и акцентът му са 3 групи - неговите набори, младежите и българите в чужбина.
Ако партията му трябва да има мото, предлагам то да е: “Музика, музика, музика”. Едно цяло поколение израсна с музиката на “Ку-ку бенд”. Ако трябва да говорим в числа, това са 23 албума и над 300 песни. А който не е бил на парти в последните 15 г., той не знае как завършва всеки купон. Ще подскажа - със задължителната към 4 часа сутринта песен “Студио Х”.
В общи линии Трифонов е очертал парти културата на поколението, родено след 1990 година, но вниманието му към младите не се изчерпва само с дуети със Софи Маринова, Криско и Тото от “Скандау”.
Заедно със своите сценаристи, вече депутати, преди 5 г. се беше впуснал в обиколка из страната, посети и няколко университета, като Пловдивския например. Там отговаряше на въпроси на студенти и
всички теми
бяха на ръба на
политическото
говорене
Бях първи курс, когато за малко Слави и сценаристите му да дойдат и в Софийския университет.
Получи се нещо, което на медиен език му казваме “голям скандал”, защото беше поканен от студенти на Факултета по журналистика, но преподавателите бяха твърдо против.
Още тогава имаше очаквания, че ще прави партия, и от ръководството се опасяваха от политическо говорене и агитация, които са забранени на територията на Алма матер.
В крайна сметка по случая се подходи по славитрифоновски и студентите гласуваха на референдум дали да има, или да няма среща. След няколко срива на системата и ниска избирателна активност отговорът дали искаме Слави в СУ беше “не”.
Но почитателите на Трифонов не се изчерпват само до 20-годишните. През годините той натрупа огромна и много вярна фен база, която е започнал да събира още от предходното поколение - студентите от зората на демокрацията. Тогава е част от предаванията “Ку-ку”, “Каналето” и “Хъшове”.
Все предавания, които аз като роден през 1996-а не помня, но родителите ми помнят добре - предимно помнят хумора и младежката му съпротива към тогавашната власт, но това им стига.
Показателно за голямата фен аудитория от поне две поколения са концертите на Слави в последните години.
70 хиляди души стояха под дъжда на стадион “Васил Левски”, за да го слушат през 2015 г.
Година по-късно
над 100 хиляди
запълниха
“Цариградско
шосе”
за митинга му на Орлов мост.
На пръстите на едната си ръка мога да преброя приятелите си, които не са били водени от техните на концерт на Слави, когато обикаляше страната с турнета всяко лято. Винаги е било събитие за града. Помня, че в Стара Загора билетите свършваха като топъл хляб и около стадион “Берое” също се събираха слушатели без билет.
Може би най-тачена от Слави е третата му таргет група - българите в чужбина.
Никога не е спирал да обръща сериозно внимание на сънародниците ни по света и да повдига патриотичния им български дух. Правил е турнета в САЩ, а с последните си участия извън България напълни зала “Уембли”, която е с капацитет 12 500 души, и най-голямата европейска зала O2 Arena за 20 хил. души.
Трифонов отдели специално внимание на българите в чужбина и малко преди изборите, като направи 2 онлайн срещи с българчета от неделното училище в Бирмингам.
Дали работи и върху четвърта група, тоест най-бъдещи избиратели? Възможно е, но определено се е концентрирал над настоящия млад избирател зад граница.
Преди 2 седмици се включи на живо във фейсбук, за да отговаря на въпроси, а повечето питащи бяха все българи, които живеят в Западна Европа.
Именно такива се опита да привлече и в партията си. Преди 4 г. направи кастинг за политици, който беше излъчен само в социалните мрежи. С него търсеше квалифицирани професионалисти. Явиха се мнозина, които живеят извън България и са се реализирали в професията си. Тогава не се разбра за какво са му тези хора, но ето, че вече е пределно ясно.
В равносметка - кампанията на Слави е може би най-дългата в историята на политиката, а навярно и най-скъпата със стотици концерти в България и чужбина. Дори за финал тя завърши отново с концерт. Той бе без публика и се излъчи онлайн. И както той самият казва на всеки край с поклон: “За мен беше чест!”