Защо е тоя рев на тема маски за едни 20 минути на ден
Животът не може да спре завинаги, затова училищата не може да не отворят. Факт е, че грипните ваканции през зимата помогнаха много за контрола над епидемията у нас. Но продължаващо спиране на училищата е невъзможно, защото то би означавало отлагане на живота на цели поколения за неизвестно колко време, без да е ясно ще има ли някакво ултимативно решение на проблема с коронавируса изобщо.
А за да има решение са необходими образовани хора. Решението е просто - трябва да се научим да съжителстваме с тоя вирус и да се пазим, колкото се може повече. Гледам воя на разни мами как маската в училище ще стресира децата, може да им предизвика алергия и може да падне на земята и така разни бактерии да им попаднат в устенцата.
По принцип не вярвам в конспирации, но този път се замислих сериозно. Защото изискването на Министерство на образованието е за задължително носене на предпазно средство само по време на общите междучасия, при които се смесват няколко различни потока. Организацията, която е приложена, а именно слети часове с малка почивка в клас, където маските не са задължителни всъщност свежда носенето им до 20 минути на ден. Това не е толкова страшно, непосилно и алергизиращо, че да не се трае. А ползата е абсолютно безспорна - има нещо, което се нарича вирусен товар - тоест количеството вируси, които попадат в теялото. От това зависи категорично тежестта на протичане на болестта, ако изобщо се стигне до заразяване. Да, маските не дават 100% защита, вирусите имат наноразмери и аерозолите могат да се промушат през нишките на всяка тъкън. Ако тези, дето ревът се бяха заинтересували какво е нареждането на министерството и се бяха напънали да проумеят нямаше да има за какво да вият.
Затова почвам да вярвам в теорията за руска хибридна война. Която цели да унищожи българските учители, за да остане населението тъпо и така да бъдем по-лесно завладени. Макар че както казва едно умно момче, не търси злонамереност там, където става дума за обикновена некадърност.
Единственият акъл, който ще си позволя да дам е, че според мен министерството трябва да излезе с ясна перспектива - при колко заразени в даден район какво се случва - кога се затварят класове, училищата, държава. Според мен като има ясен хоризонт пазенето ще е по-голямо и така спасените учителски животи - повече.