Интервю с Нели Ангелова, мениджър “Комуникации
на Югоизточния пазар” в “Нестле”
- Как бизнесът може да помогне в сегашната извънредна ситуация на държавата и болниците, г-жо Ангелова?
- Първо трябва да се разбере до каква степен бизнесът е социално отговорен и по какъв начин разбира ролята си за развитие или помощ на обществото принципно и в труден момент като този, в който сме сега. Социалната отговорност е в ДНК-то на “Нестле”. Очевидни са последователните ни усилия в тази посока към отделните хора, обществото и планетата в последните 25 г., откакто компанията присъства на българския пазар. “Нестле” е призната за социално отговорна компания от 75% от българите.
Бизнесът действа по вътрешните си правила, но вярвам, а и примерите в последните дни показват, че е проактивен и гъвкав при ситуация като настоящата, в която има нужда от базисни неща като апаратура, защитно облекло за медиците и други. Истински отговорният бизнес показва отговорността си към обществото и помощта си първо отвътре, към служителите си. Осигуряване на изисканите хигиенни условия и материали, възможност за работа от вкъщи, когато е възможно, подсигуряване на необходимо облекло са базисните стъпки, които работодателят трябва да предприеме.
- Ясен и леснодостъпен ли е моделът, по който може да се правят дарения?
- Вече е отворена дарителска сметка и това е добра първа стъпка. Така цялото общество ще може да се включи в усилията да помогне за решаването на общия ни проблем.
- От още каква информация има нужда бизнесът, за да може да бъде полезен? Небходими ли са облекчения при даряването?
- Дарението е акт на свободната воля на дарителя. Би било полезно в настоящата ситуация да има повече информация от конкретни нужди и спешност в медицински заведения, региони.
Дали са необходими облекчения при даряванията, може би е въпрос, който трябва да се разгледа отделно, отчитайки динамиката на правени дарения при ситуации като тази, в която сме сега, и как това кореспондира спрямо дарения в нормалното ежедневие, когато няма форсмажорни ситуации.